Benskydd, senskydd ?

N

Norrberge

Har ni någon form av benskydd när ni lägger pass? Har ni några som ni rekommenderar? Jag ska tävla femgång men jag vet ej om det är nödvändigt med något skydd, använder ni skydd i femgång eller kanske bara i passgrenar?

Sv: Benskydd, senskydd ?

Jag använder alltid senskydd och tygboots när jag tränar eller tävlar pass, i femgång är det beroende på häst om det blir bara boots eller senskydd också.

Okej, ja jag vet ju inte ens om jag måste ha det, men jag ska börja satsa på femgång å passen på allvar nu. Det är så kul! Jag tror jag ska köra första femgången först och sedan se om några skydd behövs.

Vad använder du för senskydd då? Funkar de bra?

Vad använder du för senskydd då? Funkar de bra?

Glömde svara:o

Jag använder ett par vanliga benskydd av märket Event som jag inte hat vägt ännu, har de bara på träning, sedan har jag ett par senskydd som jag inte kommer ihåg märket på nu som jag använder vid tävling, de väger 160 g, dessa har jag till Event tygbootsen som väger ca 60 gram.

Okej, Tack för svar!

Finns det inga fler än Spói som skyddar sin hästs ben vid passen? :crazy:

:angel:

Vid pass använder jag skydd om jag vet att hästen slår upp. Isf använder jag vid träning ett par vanliga senskydd från Ho*ks, och vid tävling ett par lädersenskydd som är lite snyggare vid pass :d Funkar bra för mig.

Okej, tack!
På h**ks har det länge funnits ett par fina bruna/svarta senskydd i läder som jag har velat ha (C.H. senskydd i läder), men jag har ju inte haft någon användning för dem. På dem är det remmar, de är jättefina.

Men finns det ingen risk att remmarna kan stöta emot varandra och på så sett lossna/gå sönder eller att häste på något sett kan skada sig?

Jag har haft tanken, och det ligger ett par finntack senskydd i sadelkammaren. Passen har dock testats ändå - både med flit och som "olycksfall", men jag vet å andra sidan att kusen är en naturbegåvning på det :angel:

Jag ska köpa ett par Equi-guard senskyss från h**ks, de är ju ganska billiga, ska givetvis ha svarta!

Vet ngn hur de är i storlekarna?

Har ett par såna i stl small som passar bra. Helt okej vardagsskydd.

Ah, okej, vet du möjligtvis om senskydd kan vara bra skydd och kke på ngt sätt motverka gallor? Har fått för mej det bara.. :angel:

Angående strl igen, mitt sto är liten, med väldigt smala ben, men jag tror väl smalla borde passa.. eller?

Nej, motverka gallor kan jag aldrig tänka mig att de gör. Ska du ha dem på dygnet runt då?;)

Min häst har inga smäckra ben:angel: men korta skenor. Skydden har jag på "det yttersta" sas, så jag tror nog stl small sitter bra på din pålla. Viktigast med senskydd är att de inte är för höga.

Hoppas att du får ett bra o vettigt svar Karro! ;):smirk:

Nej, motverka gallor kan jag aldrig tänka mig att de gör. Ska du ha dem på dygnet runt då?;)

Min häst har inga smäckra ben:angel: men korta skenor. Skydden har jag på "det yttersta" sas, så jag tror nog stl small sitter bra på din pålla. Viktigast med senskydd är att de inte är för höga.

Oekj ,tack för svar ändå! Jag skaffar ett par senskydd och får se hur det gåR! :)

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp, please. Jag håller på med ett litet, väldigt simpelt projekt i iMovie och ska nu lägga till musik. Jag skaffade konto på...
Svar
2
· Visningar
258
Senast: KesoNeso
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Kläder & Bli fin Dottern pratade om att hon vill/behöver köpa nytt smink, eftersom en del produkter börjar bli för gamla. Det fick mig att tänka efter...
2
Svar
24
· Visningar
854
Senast: MML
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
728
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka