Benskydd igen!

Wembley

Trådstartare
Är det någon som har tips på bra och prisvärda benskydd? Gärna länkar till internetsidor. Jag skall prova på terrängträning med min häst för första gången nu i sommar och vill inte satsa på ett par svindyra skydd nu i början (för tillfället också fattig student!). Det som är viktigt är att de skyddar bra och har bra passform förstås. Boots har jag ett par Professional Choice som jag har använt i terrängen med tidigare hästar och de är kanon för de glider inte runt ;)

Sv: Benskydd igen!

Gå in på www.awom.se och kolla. Dom har Picassos skydd, och speciellt fälttävlanskydden är väldigt bra och prisvärda. 599 kr per par och passformen är jättebra. Finns i många snygga färger också, vilket är lite kul när man ska ut i terrängen. Lycka till!

du lär inte hitta några billigare skydd som är värda namnet fälttävlans skydd...men om du bara ska träna så duger det gott med ett par vanliga senskydd till att börja med.

du lär inte hitta några billigare skydd som är värda namnet fälttävlans skydd...men om du bara ska träna så duger det gott med ett par vanliga senskydd till att börja med.

Vi kör med de vanliga benskydden till att börja med! Tycker han att det är roligt och det fungerar bra med terrängen så köper jag ett par bättre till hösten när jag börjar på mitt nya jobb.

Dem billigaste som någlunda bra är nog de som går runt om och fästs med karborre den vanliga typen. Räcker bra upp till lätt klass enstjärnigt.

Gå in på www.awom.se och kolla. Dom har Picassos skydd, och speciellt fälttävlanskydden är väldigt bra och prisvärda. 599 kr per par och passformen är jättebra. Finns i många snygga färger också, vilket är lite kul när man ska ut i terrängen. Lycka till!

Det blev ett par Picasso frambensskydd ändå. Jag är ju rädd om min nye guldklimp! Nu hoppas jag bara att han skall uppskatta livet på terrängbanan lika mycket som ryttaren. Tack för tipset! :bow:

Liknande trådar

Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: Liten
·
Utrustning Upplys mig! Hästen är 16. Pensionerades från travet pga benskador. Nu har han stått hela sommaren pga benskador. Allt är bra nu och han...
Svar
6
· Visningar
746
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Jag vill ha tips på bra benskydd till en, just nu, ung häst. Hon har normalt inget behov av skydd (stryker sig inte) men jag vill gärna...
Svar
8
· Visningar
1 853
Utrustning Ja min häst fick ju bli halvblind här för ett tag sedan då vi opererade bort ögat, såret har läkt och hästen funkar fin fint som enögd...
Svar
0
· Visningar
615
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund
  • Storlek röd Kong?