Benskydd i hagen

Rugge

Trådstartare
Behöver lite tips på hur jag bäst löser mitt problem

Min häst drar ibland ordentliga repor i hagen vilket tyvärr ofta resulterar i islag på benen.
Stallet där jag står erbjuder inte servicen att sätta på eller plocka av benskydd vid ut/insläpp.

Egentligen skulle jag ju vilja att hästen hade beskydd i hagen, samtidigt som jag inte vill att den ska behöva stå med dem inne över natten, för att de inte sätter på/av benskydd

Hur löser ni det som är i samma sits?

Sv: Benskydd i hagen

Jag hade åkt och satt på skydden själv på morgonen... Eller fråga om de kan tänka sig göra det mot extra betalning?

De enda skydd jag ens skulle överväga att ha på över natten är Premier Equine Turnout Boots, och då se till att de satt relativt löst. De är helt mjuka och borde gå fint att ligga ner med. Min häst har dem i hagen och de sitter väldigt bra, skyddar hela benet men andas och är följsamma. Ingen resår eller hårda kantar som kan stasa.

Vanliga skydd 24 h i dygnet kommer förstöra din hästs ben mer än vad såren gör.

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 217
Senast: Shixle
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 674
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 115
Senast: Juli0a
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 155
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar