Benny elegant harmony

M

moldie

Nån sån provat en sån sadel? Såg en på begagnat och funderar på om den är ansedd som bra eller inte, hoppas på tips eftersom jag är rätt ny inom islandsvärlden. :bow:

Sv: Benny elegant harmony

Jag tycker att Bennis Harmony grejjer verkar vara bra, har dock aldrig provat en sådan sadel.

Jag provade en Bennis Harmony för ett par år sen, det var en verkligen kvalitetsadel - men för hård i sitsen efter min smak. Sen var den också ganska lång om jag minns rätt.

Både jag och min syster har haft såna sadlar, syrran har fortfarande men ska sälja sin. Man utvecklas och ändras och i och med detta så bytar man sadel. Vi var jättenöjda med våra sadlar, men så fanns det nya varianter som man fick upp ögonen för istället :)
De kan vara lite hårda att sitta i enligt vissa, jag hade aldrig den känslan. Men Stübben är ju kända för att de ska vara lite hårdare, men med otroligt bra kvalite.

KL

Men är inte stübben också kända för att ha ganska smala bomvidder?? Hur bred är en harmony i vid och extra vid? Någon som vet?

Har ridit oändligt många stübben sadlar, det som är gemensamt är att de är hårda & har smala bomvidder.
I övrigt måste jag säga att jag aldrig sett ett märke med så många sneda sadlar som just det märket.
Så man ska kolla igenom dem ordentligt när man får hem dem.

Jag hade en Stübben Bennis Harmony Elegant till min förra häst och var mycket nöjd med den. Jag tyckte jag satt väldigt bra i den och tyckte inte den var särskilt hård heller.
Nu var han iofs inte jättebred över ryggen eller kort heller för den delen.

Det är inte så många år sedan Stübben gick ihop med Bennis Harmony, från början var det två olika märken. Den nyare har flexibel bom.

Varför inte prova innan du köper?

Liknande trådar

Hemmet Fråga 2. Jag har en Neato nu, men den börjar bli gammal och gaggig och jag funderar på en påläggskalv. Neaton är D-formad, vilket...
2
Svar
25
· Visningar
1 196
Senast: Acto
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka