benlindor+paddar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 148
B

**BORTTAGEN**

Bör man ha paddar(bandageunderlägg) under benlindor när man rider?

Ja det bör man för att hästen inte ska få sår(brännsår)Och bandagera inte utanför padden.
Del tycker att man inte behöver ha padd och hälst på fleec lindor.
Mitt råd Bandagera. Och gör det inte för hårt och inte för löst.

men hur är det egentligen med fleecelindor? Måste man ha under?

Jag har fleecelindor och under dom använder jag ej padd vid ridning, men ska jag ha dom som stallbandage, använder jag padd.

Du bör ha paddar av neopren, dels skyddar de bra och dessutom bränner de inte. Vanliga paddar kan bränna, jag har sett flera fall av riktigt otäcka blister/bränn skador på hästar som rids med lindor.

Rider själv med underlägg av neopren och de används mycket i travet för de stör inte hästen lika mycket som "riktiga" skydd.

Liknande trådar

Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
793
Senast: Smultron
·
Utrustning Hej, tänkte kolla med er om ni tycker benlindor är nödvändigt, och när det isåfall blir nödvändigt? Är det endast vid hårdare träning... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 452
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Mina paddar blir fuktiga ibland när de hänger på boxen under dagen, idag var de rejält blöta! Och i mellanskiktet! Alltså baksidan av av...
Svar
8
· Visningar
784
Senast: AbCdE
·
Utrustning Är det en ny trend att ha en padd under nosgrimman? Det dök upp reklam i mitt fb-flöde häromdagen, och nu ser jag att flera har det på...
Svar
7
· Visningar
892
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka