Benlindor på tävling?

C

Camilla-M

Om man inte behöver några skydd är det snyggt att ha benlindor i hoppningen då? , känner mig lite okunnig :o. men men

:bump::bump:

Sv: Benlindor på tävling?

vad jag har hört så ska man helst inte hoppa med benlindor, men det är vad jag har hört.

jag använder benlindor i hoppning. det är bara noga att du kan linda bra. och sen kan du dra dunt en tejp där spännet är så att det inte lossnar så lätt. men det viktigaste är ju att kunna linda rätt, annars kan det hända olyckor.
/Annelie

okej :) men fleecbandage är väl benlindor eller e det bandage? :o jag vågar inte fråga i affären :O

Senast ändrad av en moderator:

Nja..Jag tycker inte att du ska hoppa med benlindor, för dom kan ju gå upp och då kan hästen trassla in sej och det blir inte alls bra.

Okej, tack så mkt. Ville mest veta om det passade i övehuvetaget :P men dt finns väl benlindor både att köpa i 2-pack och 4-pack? :crazy:

Jag tycker det är lite läskigt att linda benen när man ska hoppa, det kan var det iaf. Det gäller som sagt att man lidar ordentligt och tejpar över om man nu vill ha lindor. Jag använder dock skydd :p

ja det brukar finnas i både 2- och 4-pack :)

Lindade hästar hör hemma i dressyren. :p
Jag tycker alla hästar 'behöver' benskydd i hoppningen, bäst att ta det säkra före det osäkra!

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 023
Senast: fio
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
451
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
554
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka