Benlindor eller benskydd?

J

Jaxolover

Jag hoppar lite med mitt russ och undrar om det räcker att ha benlindor av fleece på frambenen istället för ben eller senskydd? Vi tränar en gång i veckan i en hopphage med gräs som underlag, och hoppar ett eller två småhinder i skogen när vi rider ut. Han har aldrig använt benskydd m.m innan och försöker bara ta av sig benskydden som jag haft när jag lånat av hans stallkompis som också är ett russ. Dessutom är alla bra benskydd så dyra medan jag hittade ett par fina ponnylindor för 59kr på Hööks. Appropå det så undrar jag också om 2.2 m benlindor till ett russ på 1,26m i mankhöjd är bra längd?

tack på förhand :)

Sv: Benlindor eller benskydd?

senskydd skyddar ju bättre än lindor så jag tycker du ska ha det om du vänjer h*n vid det först.

Liknande trådar

Ridning När jag hoppar lite högre höjder med min haflinger, och han river, så river han ofta med frambenen. Framsidan av frambenen också, så jag...
Svar
10
· Visningar
897
Senast: spinxx
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 302
Senast: WildHorse
·
G
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni använder för utrustning när ni rider eller motionerar hästen? :) som när ni hoppar, rider dressyr...
2
Svar
32
· Visningar
7 538
Senast: Domino_s
·
Z
Hästvård Kortfattat: Veterinär 1 gav min häst diagnosen fång för ca två månader sedan. Varken veterinär 2 eller min hovslagare tror att det var...
Svar
14
· Visningar
3 342
Senast: Bewelinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka