Bengalägare eller kunniga?

Sandra78

Trådstartare
Jag har en lätt fråga ;) Hur är det att ha bengal?
Vad ska man särskilt tänka på om man släpper in en liten prick i familjen? Är de frusna tex? Har fått för mig att de har ett större behov att att klättra och spana än "genomsnittskatten"?
(vår nuvarande katt har höjdskräck så idag finns inga höga klösträd alls, det förstår jag ju måste ändras oavsett vad för katt det blir i framtiden)
Om man skulle bygga en rastgård, klarar man sig med 10-12 kvadrat eller blir det "burdjur" då?
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 680
Senast: mackan
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 222
Senast: monster1
·
Övr. Katt Tjo :) Vi tog över en katt som nu har bott hos oss i snart en tre veckor. Farfars katt, men då farfar blev sjuk så var katten lamnad...
Svar
1
· Visningar
1 262
Senast: Popcorn
·
P
Övr. Katt Jag arbetar ideellt med hemlösa katter, och omplacerade i höstas en kattunge till en "halvbekant" som jag ansåg var en god kattägare...
Svar
16
· Visningar
1 786
Senast: AnnaHo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp