• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hampus
  • Startdatum Startdatum
Sv: Bellini

Kl

Jag har ju en avkomma efter BC - Master nu är hon bara 1 år men hon har ett fantastiskt temprament. Och med den stammen skulle man ju kunna tro att hon ska vara en riktig toka då man hört att både Master - Bellini - och Chapman lämnar skarpa hästar. Men jag skulle säga att hon är fantastiskt klok och orädd.

Min tränare har en häst efter Bellini och den verkar arbetsvillig till tusen och vilka trav ökningar den kan göra! Den är tävlad upp
till MSV A.

Vi har 2 Bellini-avkommor på vår ridskola (Vendelsö). Jag bara ÄLSKAR den ena. Den andra (Berberini) har jag inte ridit.
Men Business har jag ridit mycket. Han är snäll, framåt, lagom känslig. Lätt att rida. Villig i allt arbete. Fantastisk häst!

Ja jag tror säkert en hel del Bellini avkommor passar på ridskolor också men den ena jag red var en hingst, kanske inte så lämplig, den andra var faktiskt inte mer än 5-6 år så han kanske är lugnare idag för han hade rätt mycket hyss för sig, glada hyss förvisso men lite osäkert satt man.

Jag har ett 14-årigt sto e Bellini u fullblodssto, och hon är alldeles underbar sålänge hon rids ordentligt 6-7 dagar/vecka. Om hon vilar för mycket av en eller annan anledning så kan hon bli så pigg att det nästan slår slint. Det hände oftare vid 6-9 år, men sen blev hon cool. Nu händer det bara ngn gång/år som hon blir smågalen.

Jag har knappt tävlat henne alls pga bristande intresse, men damen ifråga älskar att hoppa, och är snabb och vändbar. Rent gångartsmässigt är det ingen höjdare egentligen, men det beror nog mer på mig tror jag än hästen. Annars är hon arbetsvillig, lätt att rida ut på själv, inte särskilt tittig och jätte trevlig i all hantering!

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 780
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 896
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 621
Senast: skogaliten
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka