Belamour avkommor

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Helan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 234
Sv: Belamour avkommor

Ett mina f d ston har fått ett klass I föl efter honom, men det säger kanske inte så mycket egentligen för alla hennes föl har varit klass I. Men han är snygg och trevlig att handskas med.

En vän till mig har en e Belamour-Eloge. Den blev också klass I och hade åttor rakt igenom på gången. Väldigt söt häst som är ganska liten.

Stoet är 170 och det var hennes första föl. Dock verkade som om hon knep med näringen till fölet eftersom stoet var i synnerligen gott skick och fölet var lite tunn och tog sig inte förrän den fick eget foder. Jag har dock inte sett ungen sen fölmönstringen så det kan hända att hon kommit i kapp.

Har en kompis som har en huingstunge e. Belamour. Stoet är e: Falleur- Alpen Furst, ca 155 cm o åt det lågställda hållet. Fölungen verkar bli riktigt trevlig, ser "lagom" ut i modellen, inte för spetig o inte för grov, är mkt trevlig att handskas med och fick klass 1 på förmönstringen. Han är i dag runt 135 cm tror jag.

Fick en ue: Don Frederico. Mycket nöjd! Otroligt rörlig och med ett bra temprament. Är "normal" stor, högrest. Stot är även hon rörligt men något "hispig". Såld till Norrland.

Liknande trådar

Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
29
· Visningar
2 014
Senast: Corax
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2
Svar
34
· Visningar
2 289
Senast: Bee
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 509
Senast: Freazer
·
Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 499
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka