Belamour avkommor

Sv: Belamour avkommor

Ett mina f d ston har fått ett klass I föl efter honom, men det säger kanske inte så mycket egentligen för alla hennes föl har varit klass I. Men han är snygg och trevlig att handskas med.

En vän till mig har en e Belamour-Eloge. Den blev också klass I och hade åttor rakt igenom på gången. Väldigt söt häst som är ganska liten.

Stoet är 170 och det var hennes första föl. Dock verkade som om hon knep med näringen till fölet eftersom stoet var i synnerligen gott skick och fölet var lite tunn och tog sig inte förrän den fick eget foder. Jag har dock inte sett ungen sen fölmönstringen så det kan hända att hon kommit i kapp.

Har en kompis som har en huingstunge e. Belamour. Stoet är e: Falleur- Alpen Furst, ca 155 cm o åt det lågställda hållet. Fölungen verkar bli riktigt trevlig, ser "lagom" ut i modellen, inte för spetig o inte för grov, är mkt trevlig att handskas med och fick klass 1 på förmönstringen. Han är i dag runt 135 cm tror jag.

Fick en ue: Don Frederico. Mycket nöjd! Otroligt rörlig och med ett bra temprament. Är "normal" stor, högrest. Stot är även hon rörligt men något "hispig". Såld till Norrland.

Liknande trådar

Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 456
Senast: Oknytt
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Någon annan med en avkomma från fina glamourdale? Hur går det för er? Är ni nöjda? Hur är psyket hos dom? Har själv en 6årig...
Svar
2
· Visningar
1 241
Senast: adrikkens
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka