Behövs stalltäcke nu?

ponnymother

Trådstartare
Har en helklippt ponny som alltid är täckad, men nu när det börjar vara 9 grader i stallet undrar jag om man kan klä av henne inne? Hon är 15 år och tränas regelbundet

Sv: Behövs stalltäcke nu?

jag hade haft ett fleece eller ylle täcke ett tag till på en helklippt häst, vad har hon för täcke ute och vad har hon inne nu?

Låter väl ganska lagom. Om hon står utan täcke inne är det risk att hon blir onödigt stel.

Här är det nog 10-15+ i solen på dagen och 2-4+ på natten ute. De klippta går utan täcke ute om det är solsken, inne står de också utan täcke.
Det är ju vindstilla i stallet och varmare än utomhus.

Jag provade att ha min tant naken i natt och hon frös tydligt i morse. Såg ut som en uppburrad fågel i pälsen ungefär och var inte alls glad så hon får gå med ett 100 g stalltäcke ett tag till på nätterna. Dock är hon den frusna typen och dessutom helklippt och står precis vid dörren så misstänker att hon vill ha i alla fall fem plus ute om nätterna innan hon kan vara naken.

Hon får nog ha stalltäcket ett tag till, det har ju blivit lite kallare nu igen, och jag vill ju inte riskera något när tävlingarna snart börjar. Är ju varm under täcket, men lagom tror jag. Fleecetäcken tycker jag inte om.

Jag har ett 100g täcke som hon har både som inne och utetäcke just nu då hon står i en stor lada som är lika kall som inne som ute!

Isommar får hon gå naken om natten men ett flugtäcke om dagen

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag... 2
Svar
34
· Visningar
2 978
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V
  • Alternativ till försäkring