Behövs skydd?

S

Sweet

Jag har märkt att mitt varmblodiga travsto slår i hovarna ibland när hon skrittar. Tror att det är bakhovarna hon slår i hop. Jag har aldrig märkt av några svullnader eller nåt på hennes ben men ska jag sätta på bakbensskydd för säkerhets skull? Hon är oskodd.

Så länge hon bara slår ihop skorna med varann hjälper det nog inte med skydd, men stryker hon sig längre upp så behövs det. Min val stryker skorna mot varann bak men slår sig på kotorna fram, så där blir det skydd fram. Han är utåt tåad och sneställd på massa konstiga sätt *ler*

Mitt varmblod slår också ihop hovarna när han går. Den senaste tiden har han fått massage regelbundet och rör sig mycket bättre, men det är precis som om han måste lära sig "var han har" hovarna igen. :) Det är lite bambi-varning... ;)

Jag tänker köra med boots fram och strykkappor bak (där har han slagit i tidigare och trampat) men behöver också nåt mer på frambenen. Han behöver stöd för senorna och jag har gått nu och funderat på om "senskydd" (som är öppna fram) är nog stöd, eller om jag ska satsa på s.k. riddamasker eller vad jag ska göra.... Lindar idag men det är lite halvknöligt när det ska göras varje dag.
Nån som kan råda?

Jo, dom är bra, men det MÅSTE vara Proffesional's Choice, dom billiga kopiorna ger inte ett dugg stöd. Då är det bättre att linda!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 216
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 742
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har en anhörig som jag har lagt märke till ofta får andra att framstå i dålig dager. Det kan vara små kommentarer som ”gud vad du...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 003
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar