Behövs fälttävlanskort efter tävlingsuppehåll?

T

trip

Tävlade en hel del fälttävlan när det infördes att man skulle ta kortet för att få starta och då behövde jag ju aldrig ta det. Nu har jag haft haft "barnfödar"-uppehåll på några år men ska nu börja tävla igen :bump:. Behöver jag ta ett fälttävlanskort nu?
Nån som vet?

Nej det behöver du inte.

Har du ridit * eller högre behöver du inte steg 2 heller, har du inte ridit * behöver du steg 2 för att göra det.

Äntligen kan jag svara dig, datorn har strulat...

Trodde inte heller att jag skulle behöva ta det, men var tydligen tvungen...
Eftersom det gått mer än två år sedan jag tävlade sist så behövdes en omtagning...
Men men det ska väl gå bra!

Lånar tråd och svarar alla....

På ridsportförbundet i mitt distrikt så påstod dom att jag var tvungen att ta om det då det gått mer än två år.

Jag frågade även på svenska ridsportförbundet och enligt henne så behövde jag inte ta om det, fick ett märke hemskickat för att slippa tjafs i sekreteriaten i framtiden...

Så det är löst i alla fall!!
Men jag litar nog mer på svenska ridsportförbundets svar än på det jag fick från distriktet.

Min tränare(a-tränare) som jag tränar för(både innan och efter barn) bara skrattade och sa "förb***ade byråkrater", det fixar vi.

Det har löst sig i alla fall!!
Tack för alla svar!! :bow:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 331
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 634
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama