Behövs detta verkligen?

Sv: Behövs detta verkligen?

kan ju helt klart säga att så "tränas" absolut inte de svenska polis hundarna! visst att man måste vara bestämd! men det här är ju sjukt man kan ju undra vad människan håller på med! jag tror att vissa av de hundarna jag har fått arbetat med som har kommit från utlandet, har fått en liknande behandling som hunden på filmen..

Från sin egen förare...!?

Nej! Från allt runt omkring och en blivande tex polishund kommer att utsättas för. Varför har man kvalitetstester på hundar? Där utsätts dem för de mest konstiga saker, men man utsätter aldrig hunden för fysiskt våld, inte psykiskt för den delen heller, men man testar det mentala på hunden - mentaltest! Hur pass bra den är i huvudet etc.

Och det där klippet visade ett mentaltest menar du?
Och mannen som höll i kopplet var INTE hundens förare utan skulle föreställa "bus"?

:confused:

Jag tyckte det såg ut som både psykiskt och fysiskt våld...

Senast ändrad:

vilken stolle!

bara ren våld mot hunden rakt igenom hunden vinner inte nåt utan får hela tiden känna att den inte räcker till. När man tränar press träning då låter man ju hunden vinna i sin aggression.Eller ska hunden få lära sig respekt är ju inte detta vägen o gå..

hade det varit en rejäl hund så hade denna dåre suttit på akuten nu totalt sönder biten.

Fy :devil:. Kunde bara titta några sekunder. Vidrigt, hur KAN dom. Machotyper utan några som helst känslor.

Och det där klippet visade ett mentaltest menar du?
Och mannen som höll i kopplet var INTE hundens förare utan skulle föreställa "bus"?

:confused:

Jag tyckte det såg ut som både psykiskt och fysiskt våld...

Nej nej nej... jag hänvisar inga av mina åsikter till filmen! Jag klarade kanppt av att se på den. Det jag menar är att hundar ska ej behöva lära sig att stå emot fysiskt våld, men de måste lära sig att vara starka psykiskt, därför gör man mentaltester på hundar (kvalitetstester) Där man bland annat rycker kjedjer över plåttak, gubbar som flyger upp framför hunden osv.

Det menalatestet har 10 olika moment och om hunden klarar dessa blir den så kallat korad. Titta gärna här för att veta vad de olka momenten innebär, inget fysiskt, bara psykiskt.

Länk:http://www.aktivhund.se/TavlingarProv/Korning-MH/korning.asp?menuindex=7

Det finns även två ytterligare länkar på sidan om testet, titta gärna så kanske du förstår vad det är jag menar. Har själv haft hundar som har genomgått detta test.

Den där filmen har jag haft uppe här på Bukehund tidigare (för kanske 1½ år sedan), fast då i en hopklippt version med en annan film om djurplågeri. Minns att den tråden blev milslång och att de allra flesta här på buke reagerade på att han tog i så hårt och dessutom misslyckades att "lägga ner" hunden.

Jag tycker enbart det ser hemskt ut :crazy:

Nä det var skönt att höra för det där var inte i närheten av vad jag trodde mentaltest var. :) Inte "ens" för polishundar.

Jag har gjort både Korning o L-test o jag har inte behövt träna min hund på det där viset för o bli Godk.

:confused: INGEN kan övertyga mig om att det finns ngt annat som skall göra en polishund trygg i sin tjänst eller samvaro hemma hos familjen,än förtroende. Förtroende som är 100%,den skall ALLTID kunna lita på sin förare. Detta var så :devil: dumt,att jag igentligen saknar ord.:cry:

PRECIS vad jag tänkte!

en polis och dennes hund (gäller i mina ögon alla hundar och deras ägare) ska ju vara som ett team som TILLSAMMANS klarar ALLT, om det så må vara skurkar, hulliganer eller en läskig skottkärra!

det där är ju helt galet :mad:

en polis och dennes hund (gäller i mina ögon alla hundar och deras ägare) ska ju vara som ett team som TILLSAMMANS klarar ALLT, om det så må vara skurkar, hulliganer eller en läskig skottkärra!

Det är precis det jag menar med ett MH-test (mentaltest) Det är det man testar hos hunden då. Hur pass säker är hunden tillsammans med sin förare och hur pass säker är hunden i sig själv!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 538
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 931
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Är i desperat behov av tips på vad jag kan prova på min hund med kronisk gastrit. Det känns som det är sista chansen nu och det gör mig...
2
Svar
26
· Visningar
19 095
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Födda-24