Behövs detta verkligen?

transmission

Trådstartare
Min kompis sa att den här typen av träning behövs för att en polishund ska klara av allt våld som den utsätts för och för att den ska bli så lik en varg i sinnet som möjligt (vilket enligt henne var nödvändigt för hunden). Behövs verkligen det här (enligt mig) övervåldet mot hunden? Visst förstår jag att den måste utsättas för vissa tester, men är inte detta att överdriva lite? :crazy:

Om inte, motivera gärna...

Filmen då: http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=baltimore_dog

Sv: Behövs detta verkligen?

Fy faan!!!!!
Hoppas verkligen att det hör till ovanligheterna att hundarna råkar ut för så kassa tränare!!!
Och är det hunden som har FÖR mkt krut så är det lika tragiskt det!!
Det ska förbanne mig inte behövas så mkt fysik i en träningssituation för att lugna hunden!!!
Det får en onekligen att undra vad sjutton det är hunden ser!?

Ja, det var det jag också tyckte :( Hon sa att hunden måste genomgå det där för att försvara sig..?? Jag menar, alla hundar försvarar sig väl när dom blir trängda/hotade så pass som en polishund blir? :crazy:

Fyf-n:eek:

Hade jag sett detta på riktigt så hade jag haft ihjäl människan:mad: det där är inte träning det där är djurplågeri:devil:

Klarade för övrigt inte att se hela filmen, det räckte med några sekunder:crazy:

Jag tyckte vilket fall som att det var obehagligt att titta på. Förstår inte vad syftet var att slänga runt hunden sådära?
'Instruktören' sa vad jag hörde 'Titta honom i ögonen och visa vem som bestämmer' och "gör om det, nu tror han att han har vunnit".
En underlägsen och 'rädd' hund undviker att möta ens blick, så jag fattar bara inte vad dom ville få ut av det där egentligen, vad Lär det hunden egentligen?

Sen undrar jag vilken skurk brottar ner en snuthund sådär? Sånt har dom liksom inte tid med om dom är på flykt-isåfall skulle riktiga sparkar eller dyl. väga in mer som faktiskt gör skada än det där tycker man ju.

Näe, i mina ögon är inte det dära hundträning längre. Men ngn. mer kunnig får mer än gärna förklara detta för mig.

Fy vad hemskt som han svingade runt hunden. Det är ju inte uppfostran utan plågeri. Hunden hade ju svansen mellan benen i halva filmen.

Jag tänker inte ens titta på filmen för sådant gör mig alldeles för illa till mods.

Däremot kan du berätta för din vän att hade hunden tränats (om det ens var möjligt) att bli som en varg i sinnet hade resultatet blivit en räddhågsen individ som skitit på sig om uppgiften var att jaga skurkar och kunna befinna sig i alla möjliga miljöer med alla möjliga ljud inklusive skott osv. Vargar är förmodligen det sämsta man skulle kunna ha som skydds/polishund..dom hade nog flytt kosan:D

Fy fan. :mad:

Jag förstår inte, vad skulle vara syftet med sådan träning?
Det är ju inte ens "buset" som går på hunden i syfte att "härda" den eller liknande, det ser ju ut som om det är föraren som vänder sig mot hunden.

Jag fattar verkligen inte.

Det är den psykiska pressen som hunden måste tåla, inte det fysiska!

:eek::devil:

Där vettet tar slut tar våldet vid....

Blir ruskigt förbannad när jag ser detta och har inte ord för hur jag känner. Idioter! :devil::devil::devil:

Jag förstår inte, vad skulle vara syftet med sådan träning?
Det är ju inte ens "buset" som går på hunden i syfte att "härda" den eller liknande, det ser ju ut som om det är föraren som vänder sig mot hunden.

Tänkte på exakt samma sak, vad är syftet ?:crazy::mad:

:eek::eek: vad f*n ska det där leda till? att hunden ska bli livrtädd att vara lite busig och glad?? :cry:

:confused: INGEN kan övertyga mig om att det finns ngt annat som skall göra en polishund trygg i sin tjänst eller samvaro hemma hos familjen,än förtroende. Förtroende som är 100%,den skall ALLTID kunna lita på sin förare. Detta var så :devil: dumt,att jag igentligen saknar ord.:cry:

ja kanske må vara dum i huvudet men VAD går det där osmakliga klippet ut på? Någon som försöker hävda sig eller? (syftar inte på hunden:smirk:)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 538
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 931
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Är i desperat behov av tips på vad jag kan prova på min hund med kronisk gastrit. Det känns som det är sista chansen nu och det gör mig...
2
Svar
26
· Visningar
19 095
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka