Hösten har idag behandlats i hovlederna bägge fram och nu dröjer det tre veckor innan återbesök. Min pålle är pålitlig annars men efter att ha haft ett antal perioder med denna typ av behandling så är jag kluven hur tusan jag ska göra. Jag har fått hem vetranquil som jag ska ge honom. Boxvila är ingen ide, han röjer runt därinne tills han får gå ut oavsett om han har sällskap inne. Sjukhage är också ett alternativ men han börjar vandra fram och tillbaka efter ett par timmar , i vanlig hage håller han sig mestadels väldigt lugnt ( när allt är som vanligt). Har använt båda metoderna i "konsten" att få honom frisk.
Imorgon har jag tänkt att släppa ut ca 6 sedan är jag på jobbet och hemma ca 3, hur ska jag lösa det? Vet assistenten sa att man kan reglera dosen på honom så han håller sig lugn längre, i alla hast missade jag att fråga hur jag skulle dosera. Hästen är halvblod och väger ca 550 kg.
Däremot sa hon att det inte är bra att ge för mycket för då kan de få svårt att äta, hur tusan ska man kunna reglera det då????
Promenera kommer jag inte göra då jag inte vill riskera mitt eller hans liv, hur funkar det då med vanlig hage???
Hur många gånger jag än gått igenom detta nu så känner jag mig så villrådig.
På vilket sätt är en sjukhage bra om han ändp bara hoppas och studsar i den??????????? Hmmm.....
Imorgon har jag tänkt att släppa ut ca 6 sedan är jag på jobbet och hemma ca 3, hur ska jag lösa det? Vet assistenten sa att man kan reglera dosen på honom så han håller sig lugn längre, i alla hast missade jag att fråga hur jag skulle dosera. Hästen är halvblod och väger ca 550 kg.
Däremot sa hon att det inte är bra att ge för mycket för då kan de få svårt att äta, hur tusan ska man kunna reglera det då????
Promenera kommer jag inte göra då jag inte vill riskera mitt eller hans liv, hur funkar det då med vanlig hage???
Hur många gånger jag än gått igenom detta nu så känner jag mig så villrådig.
På vilket sätt är en sjukhage bra om han ändp bara hoppas och studsar i den??????????? Hmmm.....