Behöver unghäst kvala till nationell?

C

Cettan

Ja frågan är precis som rubriken. Behöver en unghäst kvala till nationella tävlingar som alla andra eller får den starta det ändå? Jag tänker på 7åringar i MSV A tex. De behöver väl inte kvala till MSV A enligt TR, men jag hittar ingenting om nationell start? Jag hittar en bestämmelse om att juniorer inte behöver kvala för att rida nationellt och elit. Men jag hittar ingenting om unghästar. Varken att de ska kvala eller att de inte behöver. Någon som vet?

Sv: Behöver unghäst kvala till nationell?

Ja tror att dom måste kvala till nationell MSVA genom reg MSVA.
Står ju inget i TR att det skulle vara annorlunda, så jag tolkar det så.

Det finns ju många regionala tävlingar med MSVA/George som dom kan kvala i endå
:)

Sv: Behöver unghäst kvala till nationell?

Vad jag vet så får 7åringar starta regional Msv A. Men kvala som alla andra till nationell.

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
688
Senast: Snurrfia
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 577
Senast: Fibusen
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar