behöver tips ....

zazza girl

Trådstartare
jag behöver tips med saker man kan göra med hästarna , så dom inte bara stå ...
de är så att jag ska ha barn nu i nov och kan inte rida mina två pollar ..

så nu behöver jag hjälp med hur jag kan hålla igång dom ändå..
tömkörning och ut och gå vet jag men vad finns det mera man kan göra...

så snälla kom med tips...!!!!

Sv: behöver tips ....

ha tänkt på de men vet inte redigt , ha en 3 årig hingst som precis e inriden och ett 6 årigt sto som är riden max 10 gånger.... så ska jag ha en medryttare så ska de vara en erfaren...

Ja, oj då, då förstår jag... Löshoppa nån gång ibland funkar väl kanske iaf? Och variera tömkörningen över cavaletti, slalom mellan koner, ute i skogen och sånt.

jo de kan man .. men vill typ helst att de variera mycket , eftersom jag själv tycker att man bara ska tömköra en gång i veckan ...

det beror ju på hur man tömkör . jag tömkör mycket på volt och att hästen gå i form ... och som jag ha lärt mig så ska man max göra de en gång i veckan ..
men man kan ju även ut och tömköra i skogen ..

det beror ju på hur man tömkör . jag tömkör mycket på volt och att hästen gå i form ... och som jag ha lärt mig så ska man max göra de en gång i veckan ..
men man kan ju även ut och tömköra i skogen ..

Ja det är klart att det sliter mer att gå på volt... Men det är mycket roligare att ge sig ut i skogen och kryssa mellan träden :D

Löshoppa 1 ggr i veckan, varva det med tömkörning, skogspromenader, longering. Varför inte tömköra hästerna på andra vis än bara på volt? Man kan göra öppnor, slutor, cavalettiövningar mm under tömkörningen också. Orkar du bara själv är det perfa att låta hästen klättra lite backar vid hand också.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 998
Senast: Gunnar
·
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 398
Senast: Cs218
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
471
Senast: Cattis_E
·
Ridning Min häst är livrädd för att rida in i vår skog, är rätt säker på att det är pga älgflugor som vi blev attackerade utav i början av...
Svar
0
· Visningar
730
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama