Behöver tips på fättävlings tävlingar för oss som bor i Stockholm

C

colorado

Ska tävla min första debutant på ponny den 11-12 juni på Väsby Ridklubb :bump:

Kan ni rekomendera andra tävlingar?

När kan man gå vidare till lätt fälttävlan? är det stor svårighets skillnad i terrängen där?

Tacksam för svar

Sara

Sv: Behöver tips på fättävlings tävlingar för oss som bor i Stockholm

Vet inga tävlingar, kolla ridsportförbundets hemsida - tävlingsterminer

Gå vidare till lätt får du göra när du ridit två felfria debutant (terrängen) eller två felfria LB hoppning.

Om du rider D-ponny kan det vara rätt stor skillnad i terrängen eftersom alla kategorier har samma höjd i debutant och i lätt brukar D vara för sig själv.
Men det beror mycket på banan.

Sv: Behöver tips på fättävlings tävlingar för oss som bor i Stockholm

Ett år i varje klass precis som i skolan brukar vår tränare säga :D Om man tävlar ett antal deb och antar att man känner sig mogen så brukar han säga att man letar upp en lämplig klass som sista tävling på hösten. Våren därpå kör man en deb därefter lätt och sedan vidare med en MSVB som avslutning på hösten osv osv. Funkar rätt bra på våra ryttare iallafall. Glöm dock inte kvalificeringsreglerna för att gå upp i klasserna. Lycka till ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi är en familj med dotter som vill tävla inom hoppning som slås utav kostnaderna för att ha häst i Stockholmsområdet. Vi två...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 442
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 187
Senast: Flixon
·
Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
2 084
Hästmänniskan Hej allihopa hoppas ni har en trevlig kväll! Det är så att jag ska rida min allra första La2 start imorrn och är riktigt nervös! Jag...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: Hanna2021
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka