Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle en kompis stänga in sin hund i en bur så fort hon åker bort, har hon inte hunden i buren förstör den möbler osv då tycker jag att det är ok med bur om den är lugnare därinne.
Vissa hundar kan inte vara i ett för stort utrymme. Jag vet folk som stänger in sin hund i ett rum eller minskar på utrymmet just av den anledningen att de blir lite nervösa av att vara ensamma i ett för stort utrymme. Men här är det en annan diskussion så jag tycker inte vi behöver ta det.
Jag tycker iallafall att det inte är fel att bryta mot lagen om hunden inte far illa av det och det är något som är bäst för hunden.
Fast jag har inget vatten i mitt sovrum under natten, varför skulle jag ha det?Jag själv dricker inte under natten och de få gånger mina hundar varit törstiga har de faktiskt väckt mig. Sen att ta bort vattnet redan kl 18 som Mickis sa tycker inte jag är vettigt alls. Jag lägger mig runt 23 och går upp 06.
Vissa hundar kan inte vara i ett för stort utrymme. Jag vet folk som stänger in sin hund i ett rum eller minskar på utrymmet just av den anledningen att de blir lite nervösa av att vara ensamma i ett för stort utrymme. Men här är det en annan diskussion så jag tycker inte vi behöver ta det.
Jag tycker iallafall att det inte är fel att bryta mot lagen om hunden inte far illa av det och det är något som är bäst för hunden.
Så om du sålde en valp till mig och får höra att jag förvarade honom i en bur som han är trygg i med leksaker och tuggben och ställde honom i sadelkammaren i två timmar där jag kan titta till honom ofta istället för att bara lämna honom hemma så skulle du ha tillbaka honom?
Kompostgaller i sadelkammaren hade funkat också, så hade han fått en mycket större yta att röra sig på. Städa bort allt som han kan tugga på kan man även göra. Hundvakt finns även det med.
Har du inte tid att fixa något två timmar om dagen till en liten valp så skulle jag inte tycka att du skulle ha en från början.
Det låter hårt men så tycker jag. Har man inte tiden att avsätta till sin valp skulle jag inte sälja den.
KL.
Jag har en amstafftjej hemma nu, hon är 11v nu om jag inte räknar helt fel ...
Hon hade innan hon kom hem aldrig varit ute så första dygnet blev det många olyckor inne.
Nu går hon och sätter sig vid dörren men ibland händer det att man hittar en pöl bredvid vardagsrumsbordet om man inte är uppmärksam.
Hon får ingen mat eller vatten efter kl. 18 och går sista rundan vid 21-22. Då brukar hon kunna hålla sig hela natten.
Hon har även börjat gnälla när hon är bajsnödig vilket är super på nätterna då man vaknar till snabbt!!
Det tar tid att få dom rumsrena och det är bara att kämpa på!
Min unghund som jag va tvungen att lämna bort var 8 mån och precis börjat vara helt ren....