behöver råd akut!

F

FuzzyLogiC

Upptäckte igår att min häst är väldigt rinnig i näsan och att näsborrarna har typ varsit "skärsår/spruckit" där snoret typ rinner.
Nån som vet vad detta kan vara?
Allergi? Har nämligen precis gått över från halm till spån.
han har ingen feber iallafall därför har jag avvaktat med veterinär.

Sv: behöver råd akut!

Fast om du vill ha (vettiga) råd akut, så ring veterinären ändå. Fråga kan man alltid. :) Jag har tyvärr ingen aning om vad det kan tänkas vara, men hoppas du får ordning på problemet. :)

Jo jag försöker få tag på veterinären men dom ska ju alltid vara så upptagna här i Örebro- värdelöst. Det har inte blivit värre iallafall men är värst på morgonen när han stått inne så jag är lite inne på min teori om allergi. Ska iväg och hämta halm nu och byta tillbaka och se om det blir någon skillnad.
Aldrig sett nåt liknande förut :S

Kanske en reaktion på spånet att det dammar elr något sådant?

Nu har jag inte så stor koll på detta så det kan hända att jag är helt ute och cyklar.. :angel: ;)

det va det jag va lite inne på om spånet kan damma och han blir rinnig i näsan och sen fukt + kyla gör att det blir som munsår.. :S

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 892
Senast: skuggi
·
Hästvård Hästen brallade till igår när jag busade runt i hagen med mina två. Hon snubblade till och stampade sig på framhoven. Jag tog då in...
Svar
9
· Visningar
1 157
Hästvård Jag är så ledsen och förvirrad, behöver skriva av mig och kanske få lite tips och råd. Min lilla shettis var plötsligt stapplig och halt...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 432
Senast: mily
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 337
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka