Behöver mer info om Backuddens Mountain Haze och Hagens Ryan!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fenestra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 857

Fenestra

Trådstartare
Har sökt här ute, på nätet och på SCS har hittat lite info på hingstlistan, respektive hingsts hemsida, samt på exteriörtoppen mm.. Men jag skulle vilja veta mer om dessa herrar! Vad har de för tävlingsmeriter, vad nedärver de för temperament, gångarter, storlek och ridbarhet till sina avkommor?
Vad är deras för och nackdelar?
Ser gärna fler bilder också på dessa båda herrar samt gärna avkommor.
Tack på förhand!

Sv: Behöver mer info om Backuddens Mountain Haze och Hagens Ryan!!

Ingen Connemarafrälst som har info om ngn av dem?

Men hej igen:D:D

vad roligt, jag har faktiskt en avkomma efter Hagens Ryan-Hagens Nelina-Hagens Jaguar...

Ett sto född -96, mycket svår häst.. Världens hoppkapacitet har hon, tog henne från ingenting till MsvB hoppning, det var dock en mycket lång process.. Hon ser väldigt "hästig" ut, som ett litet halvblod.. långlinjerad o.s.v. Väldigt hårt huvud på henne och är skitsvår och inte allas arbetsvillig i markarbetet.. Men gud vad jag älskade den hästen.. otrolig hoppare, fast oerhört svår där med... hon hade inte läst regelboken kan man milt uttryckt säga..
Jag tror att det framför allt är kombinationen ryan-jaguar som är svår..
för övrigt är hon guldbelönad och gick som bästa connemara på en ponnyutställning och har gått tvåa med guld på riksen förra året.. gick även best in showen då och gick ut som tia tror jag av kanske 30 st...

http://www.connemaraponny.org/idbild/24324.jpg

Jag har praktiserat på önnarps Stuteri där Maountain Haze står.
Tycker han är en väldigt trevlig hingst. Lugn och stabil i psyket och väldigt kelen:d
Hans avkommer är väldigt trevliga i huvudet och utseende mässigt. Hur de är att rida vet jag inte. Har tyvärr inga kort på honom. Men han tilltalar mig väldigt mycke utseende mässigt :love:

Tror inte han har presterat så där jätte mycke då han har stått på Önnarps sen han var 4år och blev godkänd.

Här är två av han avkommor på Önnarsp stuteri
Larissa
larissa.jpg

Lilly
lilly.jpg

Har fler bilder på hans avkommor om du vill ha

Rastypen framgår inte riktigt av bilderna? Kan inte säja att man direkt ser att de är connemaraston eller är det för att dom inte är gula eller grå?

:crazy:
De är 3 år gamla på bilderna.
Båda två fick diplom på treårs testerna och bra poäng på premieringen (där är bilderna tagna)

Nämen tjena!!:)
Låter som en riktig luring:O) Hagens R tycker jag själv ser lite mer långlinjerad ut så det kanske är där hon fick det ifrån! Hur stor var/är hon din tjej?

Jätte fina små ston! Vet du vad det är för storlek på dem?

ok... vet du om han brukar lämna "smått" eller var mödrarna små?

Jag tror han lämnar "normal" stora avkommer. Avkommerna efter Önnarps sto och Mountain hamnar de flesta som D-ponnyer när de är färdigväxta.

Nämen tjena!!:)
Låter som en riktig luring:O) Hagens R tycker jag själv ser lite mer långlinjerad ut så det kanske är där hon fick det ifrån! Hur stor var/är hon din tjej?

Hon är långlinjerad och hästig vilket ger ett större intryck men hon är 147,7 exakt faktiskt:D

Liknande trådar

Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: viltmilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka