Diana
Trådstartare
Vad äter era små på en dag? Det är ju tänkt att jag ska sluta amma men behöver lite tips vad man kan ge. Vad ger ni era små till frukost? Lilla E. 7,5 mån brukar amma när han vaknar sen så äter han lite smörgås och dricker vatten när jag äter frukost. Det är inget han blir mätt på utan mer något att göra när jag äter. Vad ger man, gröt eller välling eller något annat?
Just nu äter han:
kl.11: nästan en hel liten barnmatsburk + efterätt + vatten.
tidig kväll: en portion gröt
innan läggdax: 110 ml välling
ca 01-01.30: ammar
ca 05-06: ammar
Sen så ammar han lite oregelbundet...
Nu har han ätit mat, gröt och välling ett tag. Började med smakportioner vid 5 månader, så vi har tagit det rätt lugnt... Men hur går jag vidare?
Hade egentligen kunnat amma ett tag till men det går inte så bra längre, är vi ute så kan han inte koncentrera sig alls. Hemma går det rätt bra, om sambon sitter still å inte säger nått Enda gången det går riktigt bra är på natten, så det kommer jag fortsätta med, tycker det är ganska mysigt.
Just nu äter han:
kl.11: nästan en hel liten barnmatsburk + efterätt + vatten.
tidig kväll: en portion gröt
innan läggdax: 110 ml välling
ca 01-01.30: ammar
ca 05-06: ammar
Sen så ammar han lite oregelbundet...
Nu har han ätit mat, gröt och välling ett tag. Började med smakportioner vid 5 månader, så vi har tagit det rätt lugnt... Men hur går jag vidare?
Hade egentligen kunnat amma ett tag till men det går inte så bra längre, är vi ute så kan han inte koncentrera sig alls. Hemma går det rätt bra, om sambon sitter still å inte säger nått Enda gången det går riktigt bra är på natten, så det kommer jag fortsätta med, tycker det är ganska mysigt.