Alltså, jag skriver inte att han är elak eller utifrån ett svenssonperspektiv där ni borde satsa på villa,volvo och vovve ihop.
För mig är det helt ok att vara hur udda man vill, tro mig. Jag är nog mer lik honom relationsmässigt än nån som väntar på drömprinsen att leva lycklig alla sina dagar med.
Jag skriver utifrån hur kasst DU verkar må. Du verkar ha massa ångest och lägga en massa tid på att analyser honom och försöka anpassa dig utifrån att inte pressa honom osv.
Det vekar vara rent plågsamt.
Och det är väl där haken ligger. Ni har så otroligt olika behov.
Ja det har vi. Han är är någon som han förklarat någon som måste sätta sig själv först. Hans jobb, hans hobbys osv. Att långsegla nu är målet och få ordning på båten. Såhär lever han hela somrarna. Han åker ensam, vill inte se människor på hela den månaden… allt det där har jag accepterat. Och jag VILL han skall göra det där för jag vet vad det betyder för honom.
Jag är inte riktigt på samma sätt.
Det vi/han/jag sa när vi pratade sist var att jan inte orkade kommunicera med nån nu. Han är för stressad/mår dåligt
Vi ska inte ha tjafsiga samtal. Utan bara prata bra saker
Vi ska ses när han seglar förbi mig, och försöka ses varje månad. Jag VET att det inte kan bli mera… jag vet och jag är nöjd med den scenariet.
Men ja, jag mår kasst, riktigt kasst. Jag försöker söka hjälp,tyvärr finns inte den hjälp att tillgå men har fått en psykolog. jag har insett att detta inte är bra för mig, att det förstör massor för mig.
Jag HADE köpt om han sa att ”jag vill inte att vi hörs mer”…men nu gör han inte som han säger alls. Och jag blir förvirrad…och det triggar mina anknytningsmönstr massor. Jag hade sökt hjälp för detta innan, då jag vet hur jag kan rasa…. Inte visste jag att jag satt inom en vecka skulle sitta mitt uppe i detta med fullt påslag.
Varför berättar jag detta? Jo, för jag ser mitt mönster, jag är medveten om att det inte är normalt att funka såhär vid såna situationer. Men nu kom det. Och där sitter jag nu.
Oavsett hjälper dig mig att skriva här, igår kunde jag vara i stallet utan att tänka på honom en stund. På ett lättsammare sätt än innan. Jag funkar lite så, ältar sönder saker in i absurdum. Sedan så släpper jag det när jag inte kommer nånstans/tröttnar.
Det är en process, men den funkar och är det enda sätt jag vet.
Jag är inte dum i huvudet utan vet vad jag måste göra, att detta är rent farligt för mig. Men det kommer att ta tid. Jag kommer att dra plåstret… när jag är redo. Det är jag inte just precis idag.