Behöver lite hjälp

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare caicai
  • Startdatum Startdatum
C

caicai

Det är som så, att i juni köpte jag ett sto som dessutom tydligen har en riktigt bra stam. Jag kan ingenting om sådant, men jag undrar mest hur hennes mamma och pappa ser ut.
Jag är inte världsbäst på sådant här med pass.
Men Ursprunget så vet jag att pappan har Don Carlos på sin sida och mamman har Lanthan.
E: Labbadia
UE: Symphatie 5703

Jag googlar och googlar men hittar ingenting om dessa namn, bara lite på Don Carlos, men vill veta mer.

Hur går jag till väga?

Ska nog inflika att hon är tyskimport.

Tacksam för lite hjälp på traven, så att jag kan forska mer om min fyrbenta vän.:rofl:

Sv: Behöver lite hjälp

Labbadia född 1991 mörk fux Hannoveraner
e.Lanthan - Wenzel I - Absatz - Valentiono xx.
Har inte många avkommor och då jag inte hittar något genomfört HLP misstänker jag att han ev. bara har varit i avel som unghingst ? Han ägdes av en privat hingstägare i delstaten Thüringen i östra Tyskland. Vad jag kan se är han valack och är såld till österrike där han för ett par år sedan tävlades i St. Georg dressyr.
han har dåliga index på de få avkommor han har.
Dressyrindex 79
Skritt 99
Trav 71
Galopp 71
Ridbarhet 83
Inga godkända söner inga stamboksförda döttrar.

Jag har aldrig hört talas om hingstarna du nämnde att ditt sto har i stammen..

kl

Lanthan är en gammal Celle hingst, en multitalang med mycket tävlande avkommor i hopp och dressyr, runt 15 godk söner, även morfar till ASVH godkände Tsarevitj.

Aha, men ändå.. har aldrig lagt märke till det namnet!! :laugh:

/Isabel

Liknande trådar

L
Avel Tänkte höra om någon kan hjälpa mig med lite info ang min hästs stam. har fått fram lite info men skulle gärna vilja veta mer ? Kanske...
Svar
2
· Visningar
1 823
Senast: Rosett
·
X
Hästvård Hej, behöver lite hjälp att spåna lite ang hälta. Har fått remiss till atg klinik och fått tid, väntar bara på att det ska bli rätt...
2
Svar
20
· Visningar
2 844
Senast: xoxoxoxo
·
L
Avel Tänkte höra om någon kan hjälpa mig med lite info ang min hästs stam. har fått fram lite info men skulle gärna vilja veta mer ? Kanske...
Svar
2
· Visningar
1 060
Senast: Rosett
·
Avel Embassy I (Escudo - Silvio) Scarlatti (Silvano - Cardinal xx) Ramiros Boy (Ramiro Z - Pik Bube) Decano (Derwisch - Cardinal xx) For...
Svar
16
· Visningar
1 656
Senast: Pam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II