Behöver lite hjälp nu snabbt!!

I

Instant

För ca. 10 minuter sedan rymde min lilla hund och jag hörde bara att hon skrek till och sedan kom hon tillbaka. Antagligen har hon träffat en av grannarnas katter och blivit slagen.

Hon kisar med ett öga och när jag tittar i det är det ingen skada på själva "hinnan" men däremot är det ett litet, litet sår på insidan av det som motsvarar vårat ögonlock.

Just nu så sover hon.

Vad ska jag göra?! Är jätteorolig!!! :crazy::(:cry:

Sv: Behöver lite hjälp nu snabbt!!

Ring en vet och fråga!
Eftersom det är fredag kväll så prova med närmaste djursjukhus, de har i regel jour vet.
Alternativ ring Agrias vet (det kan du göra även om du inte har försäkring där!)

Ok, är det någon som har råkat ut för samma sak som jag?!

Oroar jag mig för mycket i onödan? :cry:

Förstår så väl att du är orolig. Men ser du ingen reva på hinnan och att ögat ser normalt ut tror jag inte det är farligt. Dotterns taxvalp låg och kisade en kväll med ena ögat, han hade busat med katten som hade smockat till honom. Men efter nån timma så var det OK igen. Kolla ögat ordentligt i ljuset och titta efter igen. Ser allt normalt ut så avvakta. Är det lika dant i morron kväll så kan det ju vara nåt galet, men det får vi innerligt inte tro.

Jag skulle iaf ha träffat en veterinär som fick lysa i ögat på hunden, det är inte alltid man med ett otränat amatör-öga kan se minimala skador på ett hundöga!

Jag skulle iaf ha träffat en veterinär som fick lysa i ögat på hunden, det är inte alltid man med ett otränat amatör-öga kan se minimala skador på ett hundöga!

Ok, men är det någon jättefara om jag väntar med att ringa vet. tills imorgon? Så att jag först kollar hur det ser ut imorgon.

Jag kan itne se någonting på själva "ögat" (hornhinnan) men "köttet" runt om är lite rödare än det på andra ögat.

:crazy:

Nu tittar hon riktigt med ögat i varje fall!

Men jag avvaktar tills imorgon och ring vet. om det fortfarande är rött.

Men sånt här förstår jag inte...
Det kostar 25:- att ringa Agria vet. Och vad är 25:-??

Inte jag heller :)

Jag ringer veterinären omg om jag anser att jag behöver råd i en fråga, hellre ringa en gång för mycket tycker jag ...

För ca. 10 minuter sedan rymde min lilla hund och jag hörde bara att hon skrek till och sedan kom hon tillbaka. Antagligen har hon träffat en av grannarnas katter och blivit slagen.

Hon kisar med ett öga och när jag tittar i det är det ingen skada på själva "hinnan" men däremot är det ett litet, litet sår på insidan av det som motsvarar vårat ögonlock.

Just nu så sover hon.

Vad ska jag göra?! Är jätteorolig!!! :crazy::(:cry:

Våran hund blev riven av våran katt! Vi fick åka till vetten och då fick hunden ögondroppar! Det är jätteviktigt att kolla upp det!

Jag upphör heller aldrig av att förvånas över hur man hellre frågar ett gäng okända människor över internet än ringer sin vet.
Jag tycker det är rent vansinne!:mad:

Ring din veterinär. Hos veterinären kan de spruta i en färgad vätska i hundens öga. Den fastnar i småsår på ögat och gör att de blir lättare att se. Man kissa missa dem med blotta ögat annars.

ringer man vet så ber dom en komma in direkt. men ja kan hålla med om att man hellre ska ringa och prata med en veterinär än på ett internetforum.

Så har jag aldrig uppfattat vet. Jag tycker snarare de ber en avakta lite för mycket, och för länge vissa gånger

Jasså?

Dom flesta veterinärer jag eller dom jag känner varit i kontakt med brukar säga - Avvakta

Om dom inte vill titta på djuret med en gång, vilket väldigt sällan är fallet.

Ringer du Agrias vet. bor man i regel inte ens i närheten och det är just rådfrågning!

Ok, alla får ha sin syn på djurhållning tycker jag! Det är ens eget djur och man har själv ansvar för det.

Men nu var ju jag en sådan konstig hundägare som inte ringde på en gång utan avvaktade tills vår vän som är vet. kom hit och kollade på ögat för att konstatera att det inte är några problem - puh. :)

Tack för svaren!

Senast ändrad av en moderator:

Våran hund blev riven av våran katt! Vi fick åka till vetten och då fick hunden ögondroppar! Det är jätteviktigt att kolla upp det!

Hur mycket kostar det egentligen?

Min första hund och skulle vara kul med lite ungefärliga priser! :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 581
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 523
Senast: Dopy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 079
Hundhälsa För snart två år sedan fick Ivan ett irriterad öga med svullet ögonlock. Han hade ett litet, litet sår på ögonlocket, men blev...
Svar
18
· Visningar
7 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka