behöver hjälp!

mausan

Trådstartare
Tjenixen.
Jag har en underbar häst som jag hoppar och rider mycket dressyr på, men nästan bara med hackamore. Han funkar så otroligt bra på hackamore och jag tränar gärna med det.

Problemet är att jag ser ut som värsta nybörjarn när jag rider honom med vanligt bett. Han blir svår att stanna och det största problemet är att han blir sååå framtung. Han tar tag i bettet och låter mig bära hans huvud och bara speedar på. Vad ska jag göra? Halvhalterna överdoserar jag med redan.
 
Sv: behöver hjälp!

varför inte bara rida på hackamore då? funkar det för er båda finns väl ingen anledning att krångla till det? :)
 
Sv: behöver hjälp!

Vad är det för bett du använder? Kanske dags att byta? alt ta ut en vet som kan komma hans tänder om det är så att han blir stum och tung så fort han får ett bett i munnen.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag skulle vilja ha inspiration på hur ni andra rider fram era dressyrhästar. Det är högst individuellt SÅKLART men kul att höra...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: Amanda_F
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 431
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 963
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp