Behöver hjälp!

borderka

Trådstartare
Hej jag har en Tinker sto på 9år och jag har märkt de sista två åren att hon tappar mycket man vid manken varje sommar hon har fint tjoclt man uppe men ingenting vid manker och längre upp.Finns det några vitaminer som gör så att manen växer bättre? Jag behöver era råd vill inte klippa bort all man igen.

38464_1242514162125_1807495404_469778_4627040_n.jpg

Sv: Behöver hjälp!

Eftersom din häst tappar manen varje sommar så kan det bero på sk. sommareksem (knottallergi). Bästa är då att skydda hästen mot insekter genom att använda bl.a. eksemtäcke och även andra förebyggande åtgärder.
Tror inte att det finns några vitaminer som påskyndar utväxten tyvärr.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 143
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 108
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 389
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
713
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama