behöver hjälp med kanin

L

Laaya

min kanin har varit ganska aggressiv, men sen så kastrerade vi honom och det blev jättebra. han har varit supersnäll och aldrig ens nafsat eller tänkt på det. men nu igår, kanske cirka ett halvår efter kastrering, skulle jag fixa hans burpellets (han gräver väldigt mycket) och han vart jättearg. attackerade, morrade, spelade ingen roll att jag skällde på honom, samma sak hela tiden. och nu imorse igen. väldigt aggressiv, hugger, attackerar. är man lugn och bara ska klappa är det tillåtet men knappt. samma för alla andra i familjen, verkligen jättearg. han har aldrig varit så här förut och jag vet inte vad det kan vara :/ han är inte heller så pigg på att äta sina pellets, som han älskar, han brukar stå och vänta varje morgon. men på sista tiden, kanske en veckas tid, är han inte lika pelletsgalen och skålen är inte uräten nästa dag.

jag vet inte om han är sjuk, har ont, eller om det här kommer gå över snart??

Sv: behöver hjälp med kanin

Misstänker du att han inte mår bra får du ju åka till vet. med honom.

Hur sysselsätts han då?
Han har kanske trist?

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 703
Övr. Hund Min BC har precis fyllt två år, är precis så pigg och glad som en ung BC är och älskar att vi börjat träna agility! Han har alltid fått...
2
Svar
27
· Visningar
8 909
Senast: Ananas
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 950
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 029
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar