behöver hjälp är trött på täcken som är sönder

P

Pamme_Jaspin

hej jag behöver hjälp är så trött på att täcken går i sönder hela tiden. de står en häst i stallet som biter i sönder våra täcken på 3 dagar har dena hästen bitit i sönder 2 täcken så nu undrar jag om de finns något man kan göra så han slutar.

finns de något man kan ta på täcket?

kan man ta något som smakar skit för hästen?

min häst behöver sitt regntäcke när de regnar efter som han är klen har lätt för att frysa.

tacksam för svar

Vad för typ av märket har du,då??
Jag har ett som heter rhino horseware-regntäcke,som ä kanonBRA! Detta täcke har pållen min haft i 3 år ungefär,och hon har rullat väldigt och "hårt",men kära täcket har hållit sej!
Det ä nog det bästa täcket man kan ha,tycker jag! Väldigt slitstarkt,det kostade då 1117:- om jag minns rätt..Finns på Granngården,men även i andra hästbutiker,tror jag. :)
Mina pållar har inga vintertäcken (har ett,men jag använder inte det nu när dom ändå går ute året om!) bara vid tråkiga,regniga hösttider....

//Carolrita

Vore det inte bättre att låta hästen som biter i täckena gå i en egen hage?? :confused:

den heter thermo master rain och jag gav 499kr de va rea när jag köpte den. den har funkat bra till den andre hästen bet sönder. okej jag får åka och titta där. har dom en hemsida :confused:

Vi har också gjort då. Det finns en häst i stallet som äter ALLT, grimmor, täcken, flughuvor och svansar :crazy: . Han fick gå ensam hela vintern. Nu går han tillsammans med en annan valack (vars svans han ätit upp tidigare) och låter honom vara :) .

okej men de är ju tråkigt att man inte kan hela grejer. nä va synd de är om hästen ingen svans men den har väl växt ut nu eller? jag har satt på jaspin ett täcke till och han har inte betit sönder den men han har nafsat. dom kommer nog bara gå juli ut sen får han och en d-ponny gå ihop han gör inget mot den (samma ägare som har dom 2)

satsa på ett bättre täcke. ditt thermo master rain skulle gått sönder snart ändå.

Det ska allt finnas medel som man kan ta på täckena, fråga i någon ridsportsbutik dom har säkert tips om något, annars skulle du ju kunna söka på internet!!
(har för mig att det ska finnas ett medel på hööks)

Det är inte schysst att låta den lille :devil: gå själv, tänk om vi själva hade blivit utplacerade ensamma i en hage åretom det hade inte varit skoj....

okej har du haft ett sådant täcke innan eller??? efter som du skriver så. jag tycker den är bra.

okej jag ska kolla runder och se om de har. han som biter i täcket är inte liten.han kommer inte att gå ensam han kommer att gå med en d-ponny som har samma ägare. han biter inte i d-ponnyns täcke nä de är bara andras men men

tack för hjälpen

De enda täckena som håller på min lille häst är Bucas-täcken. Allt annat har han sönder på några dagar. Bucas-täckena håller något år! Kanske kan vara bra till din?

Jag vet att det finns nåt klet man kan ha på täckena så hästarna inte ska tugga på dem. Men man måste ha ganska mycket på för att det ska funka. Och det blir jättekladdigt och jobbigt att hålla på med täcket sen. Helt enligt de i mitt stall som haft samma problem.

jag har andra täcken också men den hästen har varit och nafsat på dom med men de har inte gått sönder men jag kommer inte på va de heter ska kolla de nu när jag är i stallet den ena skulle kosta 1800kr och köpte den för 1200kr den har varit bra.
var kan jag hitta bucas täcken???
vad ligger dom i pris??
inte för jag bryr min om priset men ändå. jag kan prova att ta lite klet
men kan man inte ta sånt mot krubitning och klena på täcket??

satsa på ett bättre täcke. ditt thermo master rain skulle gått sönder snart ändå.

Vilket skitsnack!!! Jag ett sånt täcke som har hållt i säkert fem år!!! Mina svärföräldrar köpte även dom tre sådana täcken som också har hållt lika länge. Även om jag tycker mycket bättre om thermo masters nya superfit rain som har mycket bättre passform.

Håller med, har oxå haft ett Termo Master som höll alldeles utmärkt och INTE gick sönder. Har dock sålt det nu eftersom det var för litet för min nya häst.

jag har två.
de andvända vid kristillfällen ovanpå varandra.
har annars ett thermo master rain som håller mycket bättre, ett sverigetäcke som också håller bra och ett domaniregntäcke som också håller super. andvänder hellre dessa regntäcken.

finns tre andra hästar i stallet som har thermo master rain täckens, inte ett enda är helt och håller tätt.

innan mitt täcke gick sönder så höll den tätt. okej jag får se om de blir samma sorts täcke eller om jag köper ett annat. jag är faktist nöjd med detta täcket. de ända som är blött när de har regnat är de luddet vid manken. vilken täcke är de du menar (thermo master rain)?????????

Jag har använt ett medel från Bröderna nelson som heter Anti-gnag TWI

Det luktar :crazy: och är flytande.Så det går att spraya på.Och jag tycker att just detta medel funkar bra.Det innehåller Animaliskt fett(ej från slaktavfall) och bindemedel och är smaksatt med illa smakande/luktande örter.Det är rätt starkt så det kliar i munen om man får det i de regionerna..Provat på mig själv :angel:Den är icke vattenlöslig så det tål regn och rusk.Det håller 1-2 mån sommar tid,och upp till 3-5 månader vinter tid.och inehåller inga kemikalier så det är därför inte farligt :)
Jag köpte mitt i en vanlig ridsports butik..funkar kanon på alla matrial.Jag har använt det på stolpar/täcken/svansar/stallinredning /grimmor..

jag har termo master allround och thermo master superfit winter...själv tycker ja de är jätte bra..men jag måste hålla med personen som inte tycker om thermo master rain täcket..det är skit och håller sällan mer än en sesong..synd..annars är thermomaster ok!!annas finns det ju shires thypoon...eller shires som alla säger mitt regntäcke av det märket har hållt i över 3 år på en unghäst som g¨ått med såväl hingstar som ston...nu är innefodret paj med det är för att han hade dragit in det i boxen..

lycka till med täckerna!!

//Malin

Det finns många olika Bucas-täcken. Priset ligger väl mellan 1200-2000. Jag köpte mitt senaste på hööks förra året. Mitt kostade runt 1500 tror jag. Men jag såg nu att Hööks inte verkar sälja Bucas längre. Och jag handlar mest i affärer här ikring(Stockholm). Så jag kan nog inte tipsa dig om affärer.

Gå in på www.hastnet.se och sök på Bucas så hittar du några som säljer det.

Liknande trådar

Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
511
Senast: Fibusen
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 313
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 351
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025