Behöver hjälp ang. tyglar!

hannahahne

Trådstartare
är det någon som känner till dessa tyglar, Lädertygel Slät Claridge House, jag köpte dom på Hööks för ett tag sedan.. men "spännet" vetter inåt, ska det vara så? Verkar konstigt... börjar misstänka att de är fel.. Någon som vet ? :)

Sv: Behöver hjälp ang. tyglar!

Om du menar spännena vid bettringarna så ska det vara så. Det är för att det ska bli en slät utsida, alltså helt enkelt för att det ska vara snyggt.

Sv: Behöver hjälp ang. tyglar!

Är det den här?
I så fall skall det vara så. En snygg, ren utsida där spännet inte syns är idén.
Spännet är ju infällt så det inte skall kunna komma åt att skada eller störa hästen.

/Malin

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 619
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 809
Senast: Görel
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: super
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 545
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar