Behöver hjälp ang. tyglar!

hannahahne

Trådstartare
är det någon som känner till dessa tyglar, Lädertygel Slät Claridge House, jag köpte dom på Hööks för ett tag sedan.. men "spännet" vetter inåt, ska det vara så? Verkar konstigt... börjar misstänka att de är fel.. Någon som vet ? :)

Sv: Behöver hjälp ang. tyglar!

Om du menar spännena vid bettringarna så ska det vara så. Det är för att det ska bli en slät utsida, alltså helt enkelt för att det ska vara snyggt.

Sv: Behöver hjälp ang. tyglar!

Är det den här?
I så fall skall det vara så. En snygg, ren utsida där spännet inte syns är idén.
Spännet är ju infällt så det inte skall kunna komma åt att skada eller störa hästen.

/Malin

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 219
Senast: Kilauea
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
3 750
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 137
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 941
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka