Behöver han ha täcke på natten?

lakrits

Trådstartare
Jag har en snart tvåårig unghäst. För tillfället står han inte hemma men ska komma hem snart förhoppningsvis till stallet.

Idag står han inne på nätterna men har en ganska hyfsad päls.
När han kommer hem så kommer han troligtvis gå i en större lösdriftsbox som är ute.
Det finns tre väggar och tak men en sida är öppen och han kommer gå med flera hästar.
Kommer han behöva ha täcke på sig?

Jag tänkte på att han nu är van att stå inne på natt för att sedan vara utomhus under natt.....

Sv: Behöver han ha täcke på natten?

Det beror väl på hur kallt det var i stallet, vs hur kallt det är ute? Om det inte skiljer allt för många grader och inte regnar/blåser så är det nog inga problem. Har han dessutom god tillgång till grovfoder så borde det gå fint :)

Ullis

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 764
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 022
Senast: Fiorano
·
Utrustning Nu står vi i en så där roligt tid när det är 4 grader på natten/morgon och 20 grader mitt på dagen. Min ena häst är klippt sen tidigare...
Svar
11
· Visningar
1 577
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025