behöver en hjälpande hand med ideér

Rouise

Trådstartare
har dåligt samvete..
hundarna har nu senaste tiden fått bligvigt prio nummer 2 eller 3 pga otaliga familjekriser som sjukdommar, familjemedlämmar på sjukhus och nära döden upplevelser. Även en hund som fårr olika slags anfall så vi trodde att vi skulle förlora henne. det här året har varit riktigt tufft för mej och min familj och vi har mång gånger funderat på om det ska lösa sig över huvetaget.
har nu kommit upp på fötter,iaf på knä och har börjat tagit tag i allt och nu ska hundarna bli prio 1 igen behöver lite råd.. här är et jag hade tänkt mej!

*hade tänkt att de alla ska få gå åtmiståne 1 promenad om dagen 2 och 2. och längden på promenade får variera ensadegn lång andra dagen lite kortare.. beroende på tid..

*de ska också få komma ut på "tu man hand men mej" iaf några dagar i veckan..
då i form av enskillda promenader, cykla, busa, träna lydand, agility mm.

* går på kurs med minsta tiken 1 dag i veckan + försöker träna med henne i just lydnad ca 2-3 dagar utöver det.

* de kommer ju ut massor med gånger under dagrana men då ofta snabb kissrundor antingen snabb prommis eller på gården samt att det blir mycket bus hemme i köket.

*omvädert tillåter får de vara ute i våran inghägnade hundgård med tvånings hundkoja, några timmar på dagen.


detta låter kanske lite aktivering för vissa.
btw har 4 stycken amerikanska cocker spaniels. 3 tikar och en hane. åldrarna på dem är 2 , 4 och 7.


och vi har inte tagit på oss för mycket arbete genom 4 hundar eftersom det alltid gått bra tidigare då alla 3 i familjen hjält till med hundarna men med rådande omständigheter så är det nu bara jag som har hand om dem.

är jag hemsk som aktiverar dom så här lite.. läser ju här på buke hur ni går 3 långa promenader medera hundar varje dag + annan aktivering och jämför man med mej så är det e stor skillnad.

men med tanke på att jag själv är hundinstruktör och går i skolan så blir det sjukt mycket tid som går åt till det..

ser ju på hundarna att de har sjukt tråkigt.. hanen har blivigt irriterad och morrig.. men det var han inte tidigare.. så nu ska det bli ändring




tips och ideér,
men är jag så hemsk mot mina hundar som jag tycker att jag är?

/ rouise som Älskar sin hundar över allt annat!
 
Senast ändrad:
Sv: behöver en hjälpande hand med ideér

hjälp vilka stavfel jag gör ursäkta för det.. skrev nog lite för fort :angel:
 
Sv: behöver en hjälpande hand med ideér

rättade verisionen

har dåligt samvete..
hundarna har nu senaste tiden fått blivigt prio nummer 2 eller 3 pga otaliga familjekriser som sjukdommar, familjemedlämmar på sjukhus och nära döden upplevelser. Även en hund som fått olika slags anfall så vi trodde att vi skulle förlora henne. det här året har varit riktigt tufft för mej och min familj och vi har mång gånger funderat på om det ska lösa sig över huvetaget.
har nu kommit upp på fötter,iaf på knä och har börjat tagit tag i allt och nu ska hundarna bli prio 1 igen behöver lite råd.. här är det jag hade tänkt mej!

*hade tänkt att de alla ska få gå åtmiståne 1 promenad om dagen 2 och 2. och längden på promenader får variera ena dagn lång andra dagen lite kortare.. beroende på tid..

*de ska också få komma ut på "tu man hand men mej" iaf några dagar i veckan..
då i form av enskilda promenader, cykla, busa, träna lydand, agility mm.

* går på kurs med minsta tiken 1 dag i veckan + försöker träna med henne i just lydnad ca 2-3 dagar utöver det.

* de kommer ju ut massor med gånger under dagrana men då ofta snabb kissrundor antingen snabb prommis eller på gården samt att det blir mycket bus hemma i köket.

*om vädert tillåter får de vara ute i våran inghägnade hundgård med tvånings hundkoja, några timmar på dagen.


detta låter kanske lite aktivering för vissa.
btw har 4 stycken amerikanska cocker spaniels. 3 tikar och en hane. åldrarna på dem är 2 , 4 och 7.


och vi har inte tagit på oss för mycket arbete genom 4 hundar eftersom det alltid gått bra tidigare då alla 3 i familjen hjälpt till med hundarna men med rådande omständigheter så är det nu bara jag som har hand om dem.

är jag hemsk som aktiverar dom så här lite.. läser ju här på buke hur ni går 3 långa promenader med era hundar varje dag + annan aktivering och jämför man med mej så är det e stor skillnad.

men med tanke på att jag själv är hundinstruktör och går i skolan så blir det sjukt mycket tid som går åt till det..

ser ju på hundarna att de har sjukt tråkigt.. hanen har blivigt irriterad och morrig.. men det var han inte tidigare.. så nu ska det bli ändring



tips och ideér,
men är jag så hemsk mot mina hundar som jag tycker att jag är?

/ rouise som Älskar sin hundar över allt annat
 
Sv: behöver en hjälpande hand med ideér

TYcker inte du är hemsk mot dina hundar. Du mår bara sämre av att gå runt med ständigt dåligt samvete.
Man kan bara göra sitt bästa och när du skaffade hundarna visste du inte att du skulle hamna i situationen du är i nu.

Det är lite svårt att ge tips när man inte vet HUR din situation är men jag vill bara peppa och säga att jag inte tycker du är en dålig hundägare.
 
Sv: behöver en hjälpande hand med ideér

tack! det värmer.

vet att det är nog svårt att svara på ett sånt här inlägg.. ville bara skriva av mej.. och om nån hade nån idé så får dom skriva den..
 
Sv: behöver en hjälpande hand med ideér

Tycker heller inte att du är en dålig hundägare, vad som händer och sker kan man inte rå över.
Själv jag har perioder som jag blir "nere" och då får inte mina hundar vad dom behöver i promenadväg, istället aktiverar jag dom inne med hjärngympa.

Lycka till med att ta dig från knä till fötter.;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 162
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 928
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 192
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp