Behöver bästa supertipsen för rengöring av ugn

@sjoberga Tack för noteringen! Trodde att de skiljde sig åt utan att ha funderat vidare över det då gulsåpa angavs specifikt, men då har jag koll på läget :)

@astronaut Skojar du? Den var rena miraklet på vår ugn :D

@Enya Ja, de formarna borde utrotas, eller förbättras avsevärt, för det känns som en olycka är ovidkomlig när den används! Ibland undrar jag vad bakplåtspapper har för funktion, när jag bakat kanelbullar använder jag inte formar utan lägger det s a s rakt på bakplåtspapper i syfte att inte kleta ner plåten, men lik förbaskat går det igenom och kladdar ner hela plåten, antar att jag kommit över en dålig sort? :confused:
Nu har vi placerat en plåt på bottnen av ugnen som får agera skydd för diverse läckande mat

Jag använder mig av bikarbonat utblandat med vanligt handdiskmedel och lite vatten,röran ska vara ganska tjock, detta stryker jag på och jag behöver inte värma upp ugnen. Är det hårt smutsat så låt verka en timme,torka ur ugnen,lätt som en plätt!

Jag rengjorde nyss min med gul såpa - helt värdelöst >,< Slänger ut ugnen och tar snart in en ny :P

Va! Gul såpa fick ju bort nästan allt, sånt som den där Mr Muscle misslyckats med många gånger. Och helt utan att man fräter bort hela andningsorganen. Det krävs lite tålamod, men det funkar helt awesome. Vad har du mosat in i din ugn egentligen? ;)

Va! Gul såpa fick ju bort nästan allt, sånt som den där Mr Muscle misslyckats med många gånger. Och helt utan att man fräter bort hela andningsorganen. Det krävs lite tålamod, men det funkar helt awesome. Vad har du mosat in i din ugn egentligen? ;)

Då får någon allt komma hit o visa.
Täcker allt med såpa, värmer o torkar rikligt med vatten sedan.

Tror det är ett jäkla sockerlager som ALDRIG vill ge med sig >,<

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka