Behös Adapters?

MadicDomino

Trådstartare
Står inför seleköp efter som pollen man ska ha, har en riktig SK*T sele :angel: . Men behöver man Adapters? Eller kan fästa dragremmarna på något annat sätt ?

Mvh
Eran Emma:banana:

Sv: Behös Adapters?

Aha, det beror på hur svängeln ser ut, hur du fäster draglinorna i den. Har du en "krok" på svängeln (typ som på bilden) där du ska fästa draglinorna så behövs dom ju, men har du en slät svängel med stopp (för att draglinorna inte ska åka in eller ut) så trär du ju bara öglan på draglinan (där adaptern sitter på bilden) över svängeln, då funkar det ju inte med adapter. Hoppas du förstår min virriga förklaring :)

Senast ändrad:

Vad smart! Jag har också såna draglinor, men jag fäster bara i kroken i ringen och ignorerar flärpen :)

Jag tror det sparar draglinorna mer med adapters, har aldrig provat men det känns som det skulle slita "jämnare" på lädret (om man har krok i svängeln vill säga) :)

Jag sliter inte alls på lädert :) Jag kopplar ju bara ringen i kroken, lädret kommer inte i kontakt med något :)

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
678
Senast: Hermelin
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 319
Senast: Inte_Ung
·
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
511
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII