Behörighet till hippologen

Krockodil

Trådstartare
Kan man komma in på hippologen om man saknar behörighet i skolämnena som matte osv. Alltså att man läst och klarat A men inte B?

Sv: Behörighet till hippologen

nej det tror jag inte. funderade på den utbildningen något år sedan, och det var MINST B matte om jag inte har fel för mig.. även biologi B, och någon kemi och fysik. Men jag kan ha fel. men du borde lätt kunna hitta det på nätet. annars e det ju bara att komplettera betygen.

Det var bara tre ämnen som dom hade krav på enligt hemsidan.

Biologi A/Naturkunskap B
Matte B
Svenska B

Hoppades på att man kunde komma in i alla fall med bara A men hittade på en sida att dom krävde minst godkänt i B.
Urs jag vill verkligen inte läsa matte! Har inte pluggat matte sedan gymnasiet för 4 år sedan och kommer ju inte ihåg någonting! :cry:

du, man kan ALLT man vill. Jag hade också bara läst A, och nu läser jag till veterinär. Det gäller bara att ge sig fan på det och släppa de tankarna på att det är tråkig. Jag HATADE matte tidigare, nu kan jag acceptera det. det är det enda som hjälper, intsällning är allt. Matte B kan alla klara. det fixar du!!!!!!

lycka till, och det kommer att gå jättebra för dig. Jag menar verkligen allvar, jag var riktigt dålig på matte, men det är logiskt och man kan tvinga sig själv att förstå det. det går lättare när man är inställd på varför man gör det. I skolan såg jag ingen mening med det, men när det finns något som hägrar har man svårare att slingra sig. Så iväg och anmäl dig till en kurs! Du kan säkert få på distans, jag läste mina mattekurser hemma pga att jag jobbade, men fick hjälp också, vilket är att rekommendera om man har lite svårare för det som jag har..;)

Min studievägledare berättade att lägst godkänt betyg i Matte B är ett krav för att komma in på hippologen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit så galet trött på min nuvarande bransch att det på riktigt känns som någon form av övergrepp att åka till jobbet. I flera...
2
Svar
23
· Visningar
1 063
Senast: Aliide
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
397
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 448
Senast: Häst_
·
Skola & Jobb Om man ska söka en högskoleutbildning och det står 'Grundläggande behörighet' som behörighetskrav, visst ingår det som förut hette Matte...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama