Behöver lite hjälp ang graviditet och att söka jobb

Sv: Behöver lite hjälp ang graviditet och att söka jobb

Grattis till jobbet med tråkigt med fostret. :(
*kram*
 
Sv: Behöver lite hjälp ang graviditet och att söka jobb

Tyvärr måste jag säga att män har oftast en mer rationell hållning och en klart bättre planering till föräldra-permision än vad kvinnor har och det hjälper.

Eh? Ja det är ju svårt för en kvinna som ska föda barn att inte vara hemma just då (om man inte hårddrar det och gör som kvinnan det stod om i tidningen häromdan som gick tillbaka till jobbet 7h efter förlossningen), mannen kan ju säga att "jag vill vara pappaledig de här och de här månaderna för då passar det på mitt jobb". Kvinnan kan inte säga, "Nej, det passar inte med foglossningar och sängliggande/förlossning/amning etc, för jag har ett viktigt projekt på jobbet just nu!"
 
Sv: Behöver lite hjälp ang graviditet och att söka jobb

Ersättarna? Två män! Försäkrade mig om att ingen av dom planerade pappaledighet innom de närmaste tre åren.

Hur visste dom det? Spåkula? Tog du skriftligt på det? Krävde dem att avsäga sig ett ev kommande barn? Krav på liv i celibat?

Helt ärligt, dig skulle jag inte vilja ha som chef. Jag försår att du måste tänka på ditt företag, men med dessa åsikter... är lite förvånad över att du vågar säga detta rakt ut, det finns väl en diskrimineringsombudsman/jämstäldheterombudsman även i Norge!?
 
Sv: Behöver lite hjälp ang graviditet och att söka jobb

Eh? Ja det är ju svårt för en kvinna som ska föda barn att inte vara hemma just då (om man inte hårddrar det och gör som kvinnan det stod om i tidningen häromdan som gick tillbaka till jobbet 7h efter förlossningen), mannen kan ju säga att "jag vill vara pappaledig de här och de här månaderna för då passar det på mitt jobb". Kvinnan kan inte säga, "Nej, det passar inte med foglossningar och sängliggande/förlossning/amning etc, för jag har ett viktigt projekt på jobbet just nu!"

Vad jag menade med en rationell inställning är att man söker inte ett arbete som prosjektledare i ett prosjekt med lång time-frame om man är gravid redan när man söker anställningen.

Jag svar på ditt andra inlägg samtidigt. Båda männen visste om förutsättningarna redan vid första intervjun eftersom vi sökte ersättare för två föräldrapermissioner och bägge två talade om att det inte var aktuellt med barn under den aktuella tiden. Jag behövde inte fråga och det hade jag heller inte lov till i henhold till den norska jämnställdhetslagen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 927
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 453
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
23 348
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 976
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp