behandling mot analsäcksbesvär

Vilsa

Trådstartare
jag och mina analsäcksfrågor igen... :D Är det någon här som har behandlat sin hund mot analsäcksbesvär? Jag fick uppfattaningen om att man kunde tömma dem själv, men jag gick till veterinären eftersom jag inte kan det, i tron om att han bara skulle tömma dem. men han spolade dem med någon vätska. Utanpå såg det bra ut tyckte han, men ena analsäcken var lite inflammerad, så han sa att om besvären inte gått bort efter spolningen på två dagar så ska jag ge min hund en antibiotika kur.

Är det någon som brukar tömma analsäckarna själv på sin hund? Hur ser man om de är inflammerade? Blir de automatiskt inflammerade när de går "otömda" ett tag? :confused:

Sv: behandling mot analsäcksbesvär

Vi hade analsäcksbesvär med vår förra hund. (Shit vad "skit" som kunde komma ut när veterinären tömde!)

Ofta blev de inflammerade då de gick otömda (vi kunde inte heller tömma. Försökte, men det blev inge´ bra).

Ofta passade vi på om vi skulle in till veterinären av annan anledning: tänder, vaccination, annat.

Lycka till! (Be vetrinären lära dig, h*n tömmer en och du den andra under överinseende?)

/Syrsa

Liknande trådar

Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 518
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Hur tänker ni om era älskade fyrbenta drabbas av cancer och det har gått långt i processen? Försöker ni med behandling, eller låter ni...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 090
Senast: Sol
·
Hästvård Skulle vilja ha lite råd från andra med erfarenhet. Min ponny kastrerades för nio veckor sen. Såg bra ut precis i början men sen började...
Svar
3
· Visningar
1 385
Senast: cello
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 861
Senast: Dino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈