Asko
Trådstartare
I höstas upptäcktes en knöl på halsen på min honkatt på ca nio vårar. Ett besök hos vetrinären och prov senare så sa de att de misstänkte att det kunde vara malignt (vilket min mamma förklarade med cancer). Därför opererades knölen bort den 23 december vilket var så fort det fanns tid då jag tyckte att det var vettigast innan det hann sprida sig. Operationen gick bra och kostnaden blev tillochmed mindre då de sa att det var mindre än vad de hade trott.
Än så länge mår hon bara bra och såret har läkts utmärkt.
Men man har ju ändå haft lite samtal om vad om det eller det händer sedan ... Jag kan inte låta bli att hålla med om att man kan inte låta katten lida om cancern skulle spridas och proppa henne med medicin bara för ens egen skull - kostnaden nämnde mamma också men då blev jag rätt förbannad
känns inte riktigt som det viktiga i det här.
Dock har jag funderat på det lite sen dess... Var tycker ni gränsen går?
Man vill ju gärna ge katten medicin om det kan hjälpa och leda till en frisk katt ... Men å andra sidan vill man ju inte att katten ska lida. Och hur än jag förnekar det så spelar slantarna in en bit.
Vad tycker ni?
Än så länge mår hon bara bra och såret har läkts utmärkt.
Men man har ju ändå haft lite samtal om vad om det eller det händer sedan ... Jag kan inte låta bli att hålla med om att man kan inte låta katten lida om cancern skulle spridas och proppa henne med medicin bara för ens egen skull - kostnaden nämnde mamma också men då blev jag rätt förbannad
Dock har jag funderat på det lite sen dess... Var tycker ni gränsen går?
Man vill ju gärna ge katten medicin om det kan hjälpa och leda till en frisk katt ... Men å andra sidan vill man ju inte att katten ska lida. Och hur än jag förnekar det så spelar slantarna in en bit.
Vad tycker ni?