Behandla vårta

MissFideli

Trådstartare
Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat läka. Behandlat den i flera månader utan vidare resultat, utöver att den oftare blöder.
Vården tar inte emot vårtor längre utan tipsade om frysbehanandling hemma. Men det är rätt avskräckande att läsa recensionerna på dom.

Nån som har tips? Måste ha plåster varje dag nu, då den sitter så att lillfingernageln kommer åt hela tiden.
 
Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat läka. Behandlat den i flera månader utan vidare resultat, utöver att den oftare blöder.
Vården tar inte emot vårtor längre utan tipsade om frysbehanandling hemma. Men det är rätt avskräckande att läsa recensionerna på dom.

Nån som har tips? Måste ha plåster varje dag nu, då den sitter så att lillfingernageln kommer åt hela tiden.
Frysbehandling fungerar jättebra men är lite besvärligt och jag tycker att det gjorde ont. Men var 100% värt det för att bli av med skiten.
 
Frysbehandling fungerar jättebra men är lite besvärligt och jag tycker att det gjorde ont. Men var 100% värt det för att bli av med skiten.
Smärta är inga problem, den gör förbaskat ont ändå. Men en del verkar få stora sår och/eller blodblåsor.
Vilken av alla har du använt?
 
Jag har inte gjort det hemma (när jag gick i mellanstadiet fanns inte frysbehandling för hemmabruk utan det var vårtmedel som gällde..), men fick ett par vårtor under foten frysbehandlade på vårdcentralen för en massa år sen. Det gjorde lite ont men funkade prima, inga komplikationer eller sår såvitt jag minns. Mycket trevligare än vårtmedlet (som sved och hade sig). Grejen de använde såg likadan ut som de som säljs för hemmabruk nu. Jag hade testat en sån om jag behövde nu.

Min sambo fick en vårta på foten för något år sen (vi tror att det var en vårta iaf). Han köpte en "penna" från apotea (tror att den är från VårtFri). Smidigt format, lätt att dutta på rätt område, ingen sveda eller så. Men han höll på i evigheter innan den försvann helt. Tror att det gick åt två eller tre st.
 
Jag hade också en på en fingertopp och gjorde någon sådan frysgrej för hemmabruk och minns inte att det var värre än som om man skadat sig och det läker ihop. Men det var väldigt länge sedan. Hade testat samma igen om jag fått problem iaf :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej allihopa! OBS: JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV ATT FÅ HÖRA FRÅN NÅGON ATT JAG SKA "GE UPP" OCH SÄLJA HONOM OCH KÖPA EN ANNAN HÄST. JAG...
2
Svar
25
· Visningar
5 367
Senast: Maaddeh
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 395
Senast: paradiset
·
Hästvård Mitt ena sto har konstaterade "dystrofiska" förändringar i sitt högra bakknä. Nedslitet ledbrosk i båda knäna men i högra är det sas...
Svar
4
· Visningar
1 072
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • E-coli hund
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp