Begagnad Boj Bravo eller ny Thule Royal

Sv: Begagnad Boj Bravo eller ny Thule Royal

Jag känner mig lite i minoritet här - men jag är inte särskilt förtjust i Boj.

Kör Thule (dock XR3000) och är helnöjd med den. Tycker det är mycket smidigare att dra än Boj:en.

Trodde ja va själv om att inte va så förtjust i BOJ. Men våga inget säga....
Har just nu en BOJ 220EH. ´08 med kombiläm... som jag hatar. Dålig luft. Ganska tung att dra. Inte skön att dra i hög hastighet, och jag har haft 3st BOJ och drar med olika bilar... så det 'r inte just mitt nuvarande släp.
Tycker att det är ganska ful finnish på släpet. och alla släpen ja haft har de varit glapp i elsladden...

De som är bra med BOJ är deras innerdörrar, otroligt rymmlig, stabil. Men endå saknar jag min förra Thule Safir 08. Den va mkt skönare att dra. speciellt på motorväg i hög hastighet. (föreläsning om trafikregler undanbedes.)

Nästa släp blir en UME A35... längtar till sommaren!!

men vad märkligt, jag upplever min Boj som den mest lättdragna vagn av alla de jag prövat. Vi hade en gammal sleten 855 ett tag, den höll på att dö av bara dra vår lila trailer som knappt väger ngt men Bojen gick väldigt lätt o fint bakom, bränsleförbrukningen sjönk en hel del även den.
Nu drar jag med en pugge 308, automat. Ingen riktigt dragbil alls men transporten rullar jättelätt efter o samma sak där så drar bilen mindre soppa än med thulesläpet.
Transporten går stadigt efter bilen i alla farter o de hästar jag kört har verkligen gillat den. Min ena var svårlastad när han köptes, körde hem honom i en Henra o han blev inte bättre av det men efter att ha åkt i min Boj ett par gånger är problemet borta o nu kliver han bara rätt på o står snällt.

Senast ändrad:

mEN DET ÄR VÄL SÅ PASS ENKELT ATT SMAKEN ÄR SOM BAKEN, BÅDE FÖR OSS OCH DJUREN.

MIN V70 -00 OCH ÄVEN MORS V70 -05 HAR "SAMMA" FÖRBRUKNING MED ELLER UTAN SLÄP. MED BOJ ELLER ANNAN VAGN. CA 0,85-1,1 L/MIL

Skrik inte ;)

På våra bilar skiljer det massor med eller utan släp o tydligen beroende på vilket släp.
Tycker bara det är facinerande att man kan uppleva saker så himla olika :)

sorry, va på jobbet. jobbar som konstruktör och använder bara versaler.

Det skiljer en del när vi kör med sambons bil. från 1,5l till 2,5l milen när vi kör motorväg med BOJen

oj det var mkt.
Puggen drar 0.95 med lilla hästen o 1.1 med stora hästen, vid blandad lörning, mindre på motorväg. Bilen drar 0.8 vid blandad körning normalt.

Jag kunde inte motivera mig att lägga ngt mer på en begagnad -07:a Bojän en splitter ny Thule Royal!
Fick dessutom både vinterdäck och kamera med!
Var på fabriken och de hade ändrat de två detaljer jag var negativ till:
Nya lås på sadelkammare och skötardörr samt ventilation i sadelkammaren!
Thulen lättare att dra med(tycker jag)!
Nya Royalen går att vägaa uppp till 1990Kg!!
Får hem den på torsdag:bump::banana::bow:

Jag kunde inte motivera mig att lägga ngt mer på en begagnad -07:a Bojän en splitter ny Thule Royal!
Fick dessutom både vinterdäck och kamera med!
Var på fabriken och de hade ändrat de två detaljer jag var negativ till:
Nya lås på sadelkammare och skötardörr samt ventilation i sadelkammaren!
Thulen lättare att dra med(tycker jag)!
Nya Royalen går att vägaa uppp till 1990Kg!!
Får hem den på torsdag:bump::banana::bow:

Åh! tack för ditt svar! :bow:

Jag har varit förtjust i Boj 216S ett tag, och inte förrän nu fått upp ögonen föratt Royalen kanske uppfyller alla mina krav. :)

Jag kan tycka att Boj'en ser lite väl lång ut för två islänningar, upplevs Royal som lika lång tycker du?

Låter bra med nya dörrlås och ventilation i sadelkammaren.

Får du såna där snabbfästen på bommarna bak?
Är det panik-bommar framtill på den?

Vad fick du ge för den? Pm'a det kanske?

Du måste lägga upp massor med bilder på vagnen när du fått hem den,
svart låter ursnyggt! (och skulle matcha vår svarta v70 :))
Vill gärna se bilder innifrån och från sadelkammaren också! :)

Vad roligt att du verkar så nöjd!

Kan fixa bilder när jag fått hem den!
Lyckas jag inte lägga in dem här får du PM:a mailadress ,så kan jag skicka!
Jag upplever att Royalen ger mkt för pengarna,men vi får se när jag väl fått hem den!
Om du köper av återförsäljare,kolla så att du får nyaste versionen med andra handtag och ventilationen.
Tror att det finns vagnar av den "gamla" konstruktionen ute.
Jag köpte direkt av fabriken!
Bomkonstruktionen fram är urenkel,bara att vrida om utanpå släpet,bättre än Bojs tycker jag.
Snabbommar bak har den också!
PMar dig senare om pris,måste iväg nu!

Liknande trådar

Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 737
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Vilket av följande släp tycker ni verkar vara det bästa köpet och varför? * Släp 1: Boj Bravo -03. Ser fräscht ut men behöver...
Svar
12
· Visningar
2 257
Senast: Seabaz
·
Utrustning Nu behöver jag hjälp! Ska byta ut mitt gamla släp och står och väger mellan en beg. boj bravo 220SEH -07 och en ny Thule Royal, 1990kg...
Svar
8
· Visningar
7 232
Senast: Vikan
·
Utrustning Är äntligen på g att köpa nytt släp:love: Men, vi kan inte komma överens om vilket märke och modell. Det kommer bli antingen thule...
Svar
7
· Visningar
1 992
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama