Bedöva ryggen med sprutor.

vaggvisa

Trådstartare
Idag var jag och testade en ny sadel, och eftersom min häst beter sig som hon gör så fick vi tips om en veterinär som bedövar hela ryggen med sprutor där bedövningen sitter kvar i 2 veckor. Detta för att hästen ska börja använda musklerna och blodomloppet ska fungera bättre.
Någon här kankse vet vilken vet. jag menar, han är både vet. och jobbar med alternativa behandlingar.
Jag undrar om det är någon som testat den här bedövningsmetoden?

(Min häst är röntgad i ryggen och kollad i benen början 2006, reagerar inte alls när man trycker på ryggen nu. Hon reagerar i samband med sadling och ridning. Till viss del kan vi räkna ut att det är psykiskt men vi tror det är något mer.)

Sv: Bedöva ryggen med sprutor.

Finns det fysiska blockeringar som inte har framkommit på röntgen, så spelar det ingen roll hur mycket man bedövar för blockeringen finns ändå där. Det som sker är att smärtan förvinner, men hästen har ändå kvar oförmågan att arbeta som den ska med ryggen.

Smärta är att tecken på att något inte är som det ska, avtagande smärta är ofta ett tecken på läkning medan ihållande är ett tecken på fel.

Jag skulle nog satsa på att bena ut problemet, att bedöva ryggen känns som man maskerar problemet istället för att ta itu med det.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 524
Senast: MiniLi
·
Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
4 338
Senast: Ida94
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 929
Senast: Jamtland
·
Hästvård För ett år sedan köpte vi vår 15-åriga d-ponny, som hopponny åt dottern. Hon var lite "bökig" redan från början, lite svårt i ridningen...
Svar
7
· Visningar
1 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka