Bedömning i Strömsholm

Mel

Trådstartare
I höst så är det ju bedömning i Strömsholn :)

Är det några av era hästar som ska dit? :bump:
Mitt sto ska dit och visas av Gisli Ómarsson. Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra. Aldrig har jag varit med på en bedömning av hästar.
När en Islandshäst visas, är det så att ryttaren själv får bestämma hur mycket alla gångarter ska visas? Tempo, hur är det med det?

Kul att ha en ny tråd och disskutera lite bedömingar, har ni bedömda hästar? Har ni själva visat eran häst någon gång? Kul med svar och att tråden inte flyttas :(

Melina :p

Senast ändrad:
Sv: Bedömning i Strömsholm

Jag ska på bedömningen i strömsholm i höst :)
Fast jag ska inte ha med min häst:(
Vi tänkte visa visa henne i höst exteriört (hon e inte inriden än:p)
Men vi tyckte hon skulle få gå på bete å äta upp sej lite inför vintern, men hennes halvsyster ska dit å bedömmas:D
Hon är fyra år å inte riden så jätte länge men hon går ändå ganska bra;)
Den hästen heter Geysa Från Kullersbro och ska snart säljas :(
Min häst heter Tófa Týrsdottír Från Kullersbro, henne ska ja börja tävla med när hon blir äldre :love:
Kan du inte lägga in en bild på din häst, kanske ja ser henne i höst:)

Å så kanske min hästs halvbrorsa oxå ska dit :) han e 6 år tror ja å heter Glaesir Från Kullersbro :)

Tycker du 12-13 augusti är höst? För mig är det sommar.

En kompis sto ska visas på Strömsholm och jag skulle gärna åka dit, om det inte vore för att det är Elmia häst samma helg.

Ingen av mina hästar är bedömd men jag hoppas kunna visa unghästen när han är 5 eller 6 år. Som valack då.

Ska förhoppningsvis visa mitt sto 6 åriga Ofeig från Stenholmen (e. Blaer från Stenholmen ue. Ófeigur frá Hvanneyri.) Ett flott 4-gångare som vi hoppas mycket på. Ska visas av Madde på Ödegården.

2178694.jpg

Mel, hur ser ditt sto ut? Stam? Funderar på om jag såg henne idag när jag var på Larsgården och hämtade mitt sto som varit hos Forni. Man går ju runt och kikar på alla pållar, men de är ju så många!

Sen är det ju så att visaren lägger upp visningen på så sätt att det gynnar hästen. Det finns inga krav på att man måste visa ex. tölt 3 längder, skritt 1 långd eller så!! Man har sina "längder" att rida och kan själv välja hur man vill utnyttja dem.

Elin! Kom upp till Strömsholm en dag och ta Elmia den andra! Jätte kul att Häst-Elmia är tillbaka:banana:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 041
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 950
Senast: Fiorano
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 768
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka