Bed A:0 Ackumulator?

Sv: Bed A:0 Ackumulator?

Kopierat ur TR III.

Mom 394 Ackumulatorhoppning / Accumulator Competition
(FEI art. 269)
Denna hoppning sker över en bana bestående av 6 till 10 enkelhinder vars svårighetsgrad, höjd och/eller längd tilltar successivt. För felfritt övervunna hinder får ekipaget poäng motsvarande hindrets nummer. För nedslaget hinder erhålles inga poäng. Övriga fel belastar ekipaget som i bedömning A (således avdrag med 4 poäng vid första olydnad, 1 poäng för varje påbörjad 4-sekundersintervalls överskridande av maximitiden). Maxhöjden för klassen får överstigas med högst 10 cm på sista hindret och på de närmast föregående hindren med högst 5 cm. Sista hindret i klassen får ha ett alternativt hinder kallat Joker. Jokerhindret ska vara svårare än det ordinarie hindret och ger felfritt övervunnet dubbel poäng. Om Jokerhindret rivs ska poängen dras från slutsumman. Efter en vägran på Jokerhindret får normalhindret hoppas vid nästa försök. Hoppningen bedöms antingen enligt metod A:1a med en omhoppning på tid över förkortad bana vid lika högsta poängsumma i huvudhoppningen eller enligt metod A:0 där tiden avgör direkt vid lika poängsumma. Vid omhoppning ska hindren hoppas i samma ordning som i grundhoppningen och behålla sina respektive poäng.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning går 16-20 juli 2025 och nu står det klart att mästerskapet kommer äga rum i spanska A Coruña.
Svar
0
· Visningar
155
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Läser en artikel i tidningen där en man belåtet berättar hur han slutat jobba, flyttat från storstaden till en mindre stad. X hade...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
8 217
Senast: Thaliaste
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
686
Senast: Snurrfia
·
Utrustning Någon som vet något om storlekar på ponnytravskor? Kan man översätta vanliga skostorlekar på något vis, eller bör man mäta hoven? Hon...
Svar
4
· Visningar
404
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka