Bebissugen, hur står man emot ;)?

Freddie

Trådstartare
Nu när Vikkevirus är 1 år har bebissuget gått från måttligt till extremt :love:! MEN, det är verkligen inte läge för en tvåa. Till en början ska jag läsa in mina gymnasiebetyg (har varit sjukskriven i flera år, har två år att ta igen) och sedan funderar jag på att läsa till läkare, alternativt barnmorska. Det skulle vara trevligt med lite högre föräldrapenning till nästa barn också :angel:.

Jag blev nyss moster till två små flickor (tvillingar) och längtan blev ju inte bättre. Vad gör man? Skaffar en hamster :D?
Någon mer som har syskonlängtan där det inte är läge för ett barn till?
 
Sv: Bebissugen, hur står man emot ;)?

Jag vill också ha ett syskon.. Men det är absolut inte läge här heller, av ganska många olika anledningar, så det är bara att stå ut :crazy:

Jag "peppar" mig själv med att tänka på det hårda arbetet när jag vill för mycket ;) Inte få sova som man vill, bära på bebis dygnet runt i perioder, osv osv..
Nu har Sebbe en till tand på G, så jag är måttligt road här hemma. Får jag gå på toa utan att han skriker så blir jag överlycklig.
 
Sv: Bebissugen, hur står man emot ;)?

Man väntar tills busen blir 1½, då inser man att man är glad som väntade *haha*
 
Sv: Bebissugen, hur står man emot ;)?

Man väntar tills busen blir 1½, då inser man att man är glad som väntade *haha*
Jaså? Min son är 1 ½ nu och det är först nu som jag börjar bli bebissugen igen. :) Men ska också vänta ett bra tag. Har också en massa pluggning och annat att göra innan det är läge igen.
 
Sv: Bebissugen, hur står man emot ;)?

Jaså? Min son är 1 ½ nu och det är först nu som jag börjar bli bebissugen igen. :) Men ska också vänta ett bra tag. Har också en massa pluggning och annat att göra innan det är läge igen.

Säkert finns det undantag (eller så har inte din kommit igång än :rofl: ).

Med min första så blev jag sådär tokbebissugen vid 1 år, blev gravid och ångrade mig hårt ett halvår senare... Med tvåan kom samma sug vid 1 år, men väntade och var väldigt glad för det när 1½ års tiden kom igen.

Efter vad jag hört på föräldraforum runtomkring så är det inte bara jag som har den erfarenheten.

Men det är ju en klen tröst när man sitter där med sin helt bedårande 1 åring och vill ha 10 till :love:
 
Sv: Bebissugen, hur står man emot ;)?

Hehe, igår var en typiskt "Aldrig mer barn"-dag. Viktor gick omkring och skrek hela dagen och ville helst bara bli buren. Han har ett förskräckligt humör, men mycket humor också, så man kan ju inte annat än älska honom. Och så har han haft en enda dålig natt på ett år, så man är ju en aningen bortskämd :D.

Nya tänder på G här med och mycket gnällande är det.
 
Sv: Bebissugen, hur står man emot ;)?

Hehe, Viktor är väldigt mycket för ordet "Nää" redan, på god väg in i en förtrots :D.
- Vikke, kan du ta upp blöjan?
- Näää
- Kan jag få en puss då
- Näää
- Är mamma snäll då?
- *Pruttljud*

:angel:
 
Sv: Bebissugen, hur står man emot ;)?

Sebbe har ett riktigt sjujävla humör han med :crazy: Men vad annat kan man förvänta sig med två väldigt hetlevrade föräldrar.. Han blir riktigt förbannad, och det på en millisekund! Som tur är så blir han glad lika fort igen sen.

Nätterna har faktiskt varit himla bra här också. Han började sova hela nätter vid 2 mån ålder, och innan dess vaknade han bara för att äta och somnade sen om. Efter det så hade han en period när dom första tänderna kom, som han vaknade några ggr per natt i typ 1½ veckas tid, sen var det klart. Nu har han börjat med det igen lite smått, så jag hoppas på att tanden kommer fram snart!

Imorse kom han på hur man klättrar på soffbordet så att man kan nå dom (få) sakerna som mamma ställer i mitten för att dom inte ska ätas på.. Så han länsade hela bordet och hade godisstund sådär på morgonen.
Senare på eftermiddagen kom han på att man kunde klättra ur gåstolen och rymma ut..

Så, ja. Här blir det då inget syskon på några år :p
 
Sv: Bebissugen, hur står man emot ;)?

Åh, mitt hjärta, jag vill också ha barn! Men jag saknar det mest grundläggande: Jag har ingen man. Måste ut och spana efter pojkar först...
Men jag blir så avundsjuk jag ser en tjej med mage, och jag lånar frekvent mina små kusiner för att få uppleva fröjden av småbarn.
Jag är 25, bor hos mina föräldrar och har inte mycket socialt liv. En hård framtid är min...
 
Sv: Bebissugen, hur står man emot ;)?

Säkert finns det undantag (eller så har inte din kommit igång än :rofl: ).
Jodå, han är ett riktigt monster mellan varven. Men det vägs upp av att han däremellan är världens gosigaste och roligaste. :love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
15 962
Senast: Trott
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 316
Senast: Tramptass
·
Kropp & Själ Jag behöver få bolla lite tankar och skriva av mig lite, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Jag har haft problem med rygg...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
19 292
Senast: elfi
·
Övr. Barn Jag separerade från maken i maj efter 9årigt förhållande. Det har varit kaos minst sagt men lugnat sig. Vi har dålig kontakt med...
Svar
5
· Visningar
1 368
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp