Bebisprylar, när blir det för mycket?

Sv: Bebisprylar, när blir det för mycket?

Jag har aldrig resonerat så, att man skämmer bart sina barn med att trösta eller bära på dom. Vilket trist resonemang :eek:

Däremot händer det att jag försöker aktivera med napp/leksak när det är ledset, annars får jag bära Alvin i princip hela dagarna. Han vill ha närhet och aktivering hela, hela tiden. Dock har jag ingen plan på att köpa sådana där leksaker, kanske skulle det funka, vem vet. Men det känns onödigt, oftast tystnar Alvin när jag tar upp honom, och då räcker det.
 
Sv: Bebisprylar, när blir det för mycket?

Både svärmor och sambo tror att man skämmer bort barn om man bär dem när de är ledsna

Känns jätte kul att lämna A hos svärmor när man vet hur hon resonerar :crazy:
 
Sv: Bebisprylar, när blir det för mycket?

Men vaddå skämmer bort, bättre tt ha nöjda barn i knät än ledsna på golvet :crazy:
 
Sv: Bebisprylar, när blir det för mycket?

Tydligen inte. Arvid är ett ganska "jobbigt" barn, är han ledsen så nöjjer han sig inte med att bara sitta stil i ett knä. Gråter A och svärmor håller i honom så sitter hon kvar, säger "oj oj oj, var inte ledsen" osv osv. Hon byter vinkel på honom, han gråter vidare, och håller på så där hur länge som helst. Jag håller på å gå i taket. Kliver man upp och går några steg med honom så tystnar han direkt, och då kan man sätta sig med honom igen.

Okej om hon testat det en gång, och det inte funkade, men hon gör så jämt, och det har aldrig funkat.

En gång så gick jag med honom för att han rapar snabbare och bättre då, då var hon snabbt på mig om att han var bortskämd.
 
Sv: Bebisprylar, när blir det för mycket?

Så är min svärmor också. Det ska hoppas och jufflas och sjungas påhittade sånger men alltid sittande :crazy:
 
Sv: Bebisprylar, när blir det för mycket?

Vad trist... :( Jag fick mer eller mindre använda kofot för att få loss mina ungar från morsan och min arma svärmor var för dålig (cancer) för att orka hålla bebisar...
 
Sv: Bebisprylar, när blir det för mycket?

Precis. Jag hade absolut inte sagt något om det om det funkat ibland, men det har aldrig funkat. Sambon är likadan, och det är ju kanske inte så konstigt. Ska det tröstas, så ska det tröstas sittande, annars får det vara
 
Sv: Bebisprylar, när blir det för mycket?

Svärmor vill ha honom, hela tiden, så det är inte det. Det är oviljan till att gå lite med honom när han är ledsen som gör mig irriterad
 
Sv: Bebisprylar, när blir det för mycket?

Glöm för all del inte studsas på knät tills de kräks... Verkar dock vara en typiskt manlig metod... :angel: :devil:
 
Sv: Bebisprylar, när blir det för mycket?

Här är det svärmor som står för den biten. Och så kommenterar hon alltid att alla barn tystnar hos henne, eftersom de gillar rörelse och entoniga sånger :crazy:
 
Sv: Bebisprylar, när blir det för mycket?

Ok, då fattar jag... Kanske hon har behov av att känna att hennes sätt duger det också? Och lite ovilja att erkänna att det inte gör det, mer för att hon tror att det är fel på henne och att hon helt enkelt inte inser att pojken tröstas bäst av den metod han är mest van vid?
 
Sv: Bebisprylar, när blir det för mycket?

Det kan säkert vara så. Hon har ju haft 4 barn, nog vet hon hur de tröstas. Hon verkar inte ha tagit med i beräkningen att barn är olika :)

Tro mig, jag har försökt att trösta A sittande jag med, för det hade ju trots allt varit enklast. Men det funkar verkligen inte.
 
Sv: Bebisprylar, när blir det för mycket?

Så enligt den teorin skulle du alltså kunna köra Britney Spears videosar på tv:n och lillen skulle tröstas lika bra av det? :devil: :angel:
 
Sv: Bebisprylar, när blir det för mycket?

Vet precis hur det är, min yngsta fick jag traska runt så mycket med att det kändes som man kutat en mara vissa dagar (och nätter :crazy:) Den äldsta däremot nöjde sig glatt med kroppsvärme; mamma, morbror, tanten på ICA eller grannens jycke; allt gick lika bra!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Barn Jag gillar egentligen inte termen ovan men kom inte pa nagot battre. Den later som om man gar till ICA eller Konsum och koper en unge...
2
Svar
24
· Visningar
2 372
Senast: Xeline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp