Bebismat och salt.

jerseyko

Trådstartare
Är det ok att ha i diljonsenap och kalvfond?
Har sett fler recept som innehåller diljonsenap men det står ju att det är salt i.

Sen kalvfond, de ska vara 0,5 msk i maträtten och fonden innehåller 0,8% salt.

Sen kollade jag på något annat igår på affären, minns inte vad det var nu bara för det. Det stod i alla fall att det innehöll koksalt. Kan man använda det?

Han är ju ändå 7 månader nu och äter det mesta och lite salt finns det väl i allt? (T.ex. bröd)

Sv: Bebismat och salt.

Det finns ju salt i nästan allt.

Bara han inte får i sig alltför stora mängde ska det väl vara ok?

Jag försöker också se till att maten blir så saltfri som möjligt, men ibland går det helt enkelt inte.

Viktigaste är väl att inte salta extra bara?

Ja ajg tror det, han uppskattade i alla fall våran mat och har blivit en hejjare på att dricka vatten ur sin mugg nu :) Kanske är bra med salt nu när det dessutom är så varmt och svettigt. (Låter som jag haft i typ 1 dl salt men jag menar självklar bara det salt som finns i ingredienserna som är svåra att undvika)

Så gör jag med. Undviker så gott som det går.

När jag kryddar hans mat, kollar jag om det innehåller salt. Jag har i stort sett alltid kryddat maten och han har inga problem med att käka även fastän det är lite starkt.

Men om jag t.ex lagar kycklingfile´åt honom så går det ju inte att undvika saltet som finns i kycklingen.

Men jag tror att det bästa är att man inte ska extrasalta maten.

Saltfritt smör till mackan om de äter det osv.

Vatten är inga problem för Loke med. Han kan dricka ur flaska och nappflaska, men mugg ratar han.

den mesta färdiga maten som tek köttbullar, såser mm innehåller väl salt?
Nova har ätit samma mat som oss sen hon va i rasmus ålder å jag kör med mycket halvfärdigt=)
Men jag saltar aldrig själv. de kan man göra på sin egen taltik sen.
Nu är ju nova 1 år å hon har till och med fått lite mc donaldsmat trots att det är så salt.
Men jag tror inte att det är någon fara när dom är så här stora. bara man försöker tänka på att inte salta maten med vanligt salt.

Seltin har jag hört att man kan använda lite.

Vi kör med halvfabrikat med. Som typ bönor på burk, krossade tomater osv. Men det är ju inte flera ton om dan som man käkar utav det där.

Sås har vi inte till hans mat, utan gör en egen.

Jag tror inte att man kan undvika salt (och socker) helt och hållet.

Köttbullar och sås kan man ju göra själv.

Det var falukorv det var koksalt i! Vad är skillnaden med salt och koksalt i en korv? Mer eller mindre salt?

Köttbullar och sås kan man ju göra själv.

Det var falukorv det var koksalt i! Vad är skillnaden med salt och koksalt i en korv? Mer eller mindre salt?

Det är samma sak, även kallat NaCl:idea:

och ja du kan ge falukorv om du inte utfodrar ditt barn varje dag med enbart falukorv...
hoppa över att salta vattnet till potatisen eller pastan bara

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 141
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17