bebisaktivitet i magen, när?

N

Nattalee

När kände ni första bebisaktivitet i magen? och hur kändes det..?

ni som kände innan v.20, hur kändes det..?

Jag är i v.17 och börjar fundera på om det är lilleplutt som känns ibland. känns ungefär som ett starkt pickande pulsslag.. fast det är väl ganska lätt och inbilla sig också ;)

Sv: bebisaktivitet i magen, när?

i början känns det mer som det fladdrar till, det som känns som puls är säkert det, din puls. Jag har sedan + haft supertydlig puls i magen, syns utanpå tom.

Jag kände inte rörelser förrän runt v 23, och det är fortfaarnde en väldigt lugn och snäll bebis 4 veckor från bf.

kommer inte ihåg riktigt, men jag kännde innan ultraljudet i v.19 iaf :p

Känndes som lite sprattel/bubbel liksom :)

det beror på om du har moderkakan i framvägg eller inte med, det får du reda på på UL , har du vart där än?
Med mk i framvägg känner man i regel senare.

aha, så det kan alltså vara min puls då.. har tid för UL imorgon så får se då hur den ligger..

Tack för era svar! :)

Jag hade känt något svagt fladdrande i magen ett par veckor innan UL. När jag såg hur hon sprattlade omkring i magen så förstod jag att fladdret inte kunde vara något annat än bebisen! Så vecka 17 ungefär, hade UL i 18+0.

Kände första "fladdret" i v 13 -14, kunde med säkerhet säga att det var bebis i v 15 då jag fick en liten kick. Jag hade moderkakan i bakvägg och kände därför rörelser tidigt. Dessutom hade jag en ritkig liten vilding i magen!

Första sparken kände vi på utsidan i v 17 och sen blev det bara mer och mer aktivitet. Det var riktigt häftigt ett tag mot slutet när My fortfarande hade en del plats kvar att röra sig på, magen hoppade åt alla olika håll! Störtcoolt!

På slutet blev det lugnare rörelser eftersom det inte fanns så mycket utrymme att röra sig på, men jag hade "bara mage" och kunde lätt känna precis hur hon låg och kunde ta tag om rumpan och vicka lite, eller snacka genom att puffa lite på hennes fötter och få sparkar tillbaka. Supermysigt =)

//Julia

Kände första rörelsen i vecka 13. Kändes som en fjäril som fastnat o fladdrade med vingarna. Typ. :laugh:

Jag kände första gången runt v 16-17 tror jag. Det kändes typ som pickande..eller små små sparkar. Det berömda fladdret som så många talar om kände jag aldrig.

Jag kände av det ungefär i vecka 16-17.... Det kändes ungefär som när man får ryckningar i en muskel sådär lite försiktigt, ryckigt.

Jag kände mina i v 13 båda gångerna. Kändes som en liten "hal" knuff eller en fisk som slår med stjärten.

Jag kännde de första sparkarna i v 17. Just som du beskriver, pickande pulsslag. Var lite osäker på om det var muskelryckningar vilket jag har titt som tätt.

I v. 18 kunde jag redan känna sparkar utvändigt och så även min sambo.

Nu i v. 22 är det svårt att ta miste. Det rör runt rätt bra, på ul såg vi att moderkakan ligger i bakkant så det är inte så mycket hindrar att man känner. Mysigt att ligga o känna på kvällen när man lagt sig och bebis har sin sedvanliga kvällsshow.

kände "den lilla fisken" i vecka 16. Min bebis hickade jämt och det tickade just så där som du säger. Fast jag minns inte när jag började känna det. Kanske det är det du känner:)

Första barnet hade jag moderkakan i framvägg och tror jag var kring v.22 när jag kände första sparkarna. Satt i fikarummet på jobbet och höll handen på magen och fick 6 sparkar där på en gång :love:

Den här gången har jag moderkakan högst upp i livmodern, vågade inte tro de var fosterrörelse i början för de var så himla tidigt. Säkert bara kring v. 10-11 :eek: Kändes som någon pickade med ett finger i livmodern. Kring v.15 ungefär kunde man känna sparkar på utsidan och inte långt där efter även se.

Nu är jag i v.22 och känner rörelse dygnet runt i princip! Faktiskt lite drygt ;) Men snart börjar de väl bli så pass trångt att hon inte kan göra kullebyttor då kanske de blir lite lugnare.

Kände de första igår!!! Precis innan sambon kom hem, ställde mig på trappan och lipade av lycka, först blev han förskräckt sen gick vi och svävade på moln hela kvällen. Jag är i v 14 nu, det var som ett litet pickande, kände igen det från förra grviditeten, då kände jag det i v 17 första gången. Vill känna det igen men svårt när man jagar efter en 1,5 åring hela dagarna :-)

Jag kände bebis först i vecka 22-23... kände inte heller nått fladder utan kändes mer som "bubblor" i magen. Helskum känsla, går inte att jämföra med nått alls. Efter nån vecka blev bebis så aktiv att det gick att känna utanpå.. :) Har aldrig känt igen känslan från böckerna jag läst där det beskrivs som fladder eller som en "snärt" från fisk, men det är nog olika för alla hur det känns :) Jag har moderkakan i framvägg, så bebis låg rätt "dämpat" till i början.

Nu i vecka 37+4 känner jag mig mer som om jag är med i en alienfilm och har en fet alien i magen som försöker komma ut ;) Det känns helt seriöst som om jag kommer spricka, och bebis verkar ha livliga drömmar också, för han rör sig typ 24/7. Det ska bli grymt skönt att få ut bebis och ha han i famnen ist för i magen, dels för att man längtar nått otroligt men även för att jag är så öm på insidan av magen att det är svårt att sova;)

Jag har heller inte kännt något "fladdrande", varken när jag väntade första barnet eller nu. Däremot känner jag något svagt duttande och det känns precis som under förra graviditeten. Har kännt detta sedan vecka 14-15 kanske...

Pulsen i magen känner jag också tydligt om jag känner på nedre delen av magen och detta trodde jag först var bebisen. Men så regelbunden som pulsen är är ju inte bebisen. Därför la jag fingrarna på halspulsen samtidigt som jag kände på magen och då känns det ju tydligt att det slår samtidigt.

som en groda som vänder sig, runt vecka 15, första utanpå en månad senare! :love:

v 30 nu och FULL FART HELA TIDEN!!!!!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 647
Senast: orkide
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 099
Senast: Bison
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 452
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vegansk efterrätt?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror