Bebis som vill sluta amma?

Sv: Bebis som vill sluta amma?

Det hade kunnat vara jag som skrivit ditt inlägg för några månader sedan. Nu har min dotter hunnit bli 10 mån (på måndag) men i den åldern så hade hon fullt upp med att titta på allt annat när hon skulle amma. Det som funkade var att sitta i ett lugnt rum, i vårt fall sovrummet där det inte fanns så mycket att titta på. Svårare var det att amma om man var borta någonstans men då försökte jag också gå undan om man var hemma hos någon och var man ute bland folk så funkade en filt över axeln hyffsat iaf.
Det gick iaf att få henne att äta lite så man klarade sig tills man var på något bättre ställe där hon hade tid att äta mera. Det löser ju sig med tiden som du säger, och fram dit så får man gå undan lite. Vi ammar lite fortfarande, men då blir det ju (helt naturligt då hon äter vanlig mat nu) morgon och kväll, ev. någon gång på natten.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hur sjutton gör man? Jag trodde att det var jobbigt att bli mamma första gången. Allt var nytt, mitt barn hade kolik och skrek och var...
2
Svar
20
· Visningar
3 707
Senast: Jaahl
·
Gravid - 1år Jag är mest nyfiken - ni som ammar och har börjat ge mat (gröt etc) hur mycket äter era barn? Hur mycket ammar de och hur mycket vanlig...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: evis
·
Gravid - 1år Hej! Jag skrev ju en tråd för ett tag sen om My som bara åt och åt och åt och åt (på mig alltså). Tänkte att ni kanske ville veta hur...
Svar
8
· Visningar
1 183
Senast: Björk
·
Gravid - 1år Eller han ammar ju morgon och kväll och 1-2 gånger på natten, men ingenting dagtid förutom eventuellt en slurk före han ska sova middag...
2
Svar
29
· Visningar
2 048
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar