Sv: Hjälp, min 6,5-månaders ammar nästan ingenting längre!
Inte bara, men de är mer riktade mot dem.
Inte förringas, men jag tycker inte att man behöver förfasa sig över att alla svenska barn inte ammas till två års ålder, som jag tolkade att vissa gjorde här i den här tråden.
Att råden grundas på annat än forskning har jag väl ändå inte sagt? Om du tolkade så ber jag om ursäkt, det var inte min mening.
Fast det stämmer ju inte helt. WHOs rekommendationer handlar inte alls bara om att rädda barn i U-länder från smutsigt vatten. Dessa barn behöver visserligen modersmjölken i mycket högre grad än tex. våra svenska barn, men det innebär ju inte att modersmjölken ska förringas hos oss. Våra barn erhåller också ett skydd från mjölken även om de inte är i samma desperata behov av det som barn i U-länder.
Det finns forskning, från väst, som visar på hälsofördelar med helamning i 6 månader samt längre delamning och WHOs rekommendationer grundas även på en del av dem.
Inte bara, men de är mer riktade mot dem.
Inte förringas, men jag tycker inte att man behöver förfasa sig över att alla svenska barn inte ammas till två års ålder, som jag tolkade att vissa gjorde här i den här tråden.
Att råden grundas på annat än forskning har jag väl ändå inte sagt? Om du tolkade så ber jag om ursäkt, det var inte min mening.